Ravintoloiden TripAdvisor

Houkuttele ravintolaasi lisää nälkäisiä ruokailijoita tutustumalla resursseihin, parhaisiin käytäntöihin ja vinkkeihin, joiden avulla voit hyödyntää TripAdvisoria tehokkaasti.

Uutta ja jännittävää

Suosittua

Näin voit saada suoria viestejä ruokailijoilta

Näin voit saada suoria viestejä ruokailijoiltaJulkisesti TripAdvisorissa nähtävillä olevan arvostelun lisäksi ruokailijat voivat antaa palautetta, joka lähetetään suoraan yrityksesi TripAdvisor-viestikansioon. Näin voit ottaa toiminnon käyttöön ja vastaanottaa suoria viestejä ruokailijoilta.

Mitä suorat viestit ovat?

Ruokailijat voivat nyt lähettää sinulle suoran viestin sen lisäksi, että he kirjoittavat yrityksestäsi julkisen arvostelun. He saattavat antaa palautetta, jota he eivät halua jakaa julkisesti, mainita henkilökunnan jäsenen nimeltä tai antaa kirjoittamastaan arvostelusta lisätietoja, jotka he haluavat sinun tietävän. Suorat viestit eivät näy julkisessa TripAdvisor-profiilissa – ne ovat vain tapa, jolla voit saada lisää palautetta ravintolastasi.

Saatuasi palautetta voit jatkaa keskustelua viestikansion kautta. Vastausta ei julkaista yrityksesi julkisessa TripAdvisor-profiilissa, toisin kuin yrityksen vastaukset.

Suorien viestien ottaminen käyttöön

Sinun on otettava suorat viestit käyttöön, jotta voit vastaanottaa viestejä ruokailijoilta. Vain yksi ravintolan henkilökunnan jäsenistä voi vastata kerrallaan, joten keskustele henkilökunnan kanssa siitä, kuka sopii parhaiten vastaamaan. Jos muutat mieltäsi, ei huolta – pyydä vain uutta yhteyshenkilöä toimimaan seuraavien vaiheiden mukaisesti.

Tässä on vaiheittaiset ohjeet suorien viestien käyttöönottoon:

  1. Saat tämän viestin vain, jos olet ensin ottanut yrityksesi profiilin haltuun TripAdvisorissa – se käy helposti ja maksutta täällä.
  2. Kun olet ottanut yrityksesi profiilin haltuun, kirjaudu sisään hallintakeskukseen. Näet etusivun Yrityksen tiedot -osiossa Viestiasetukset-kohdan.
  3. Napsauta Ota suorat viestit käyttöön -painiketta ja merkitse ruutu, jolla ilmoitat, että olet kaikkien ruokailijoiden lähettämien suorien viestien yhteyshenkilö.

Jos olet poistanut TripAdvisorin yksityisviestit käytöstä TripAdvisor-viestikansion kautta, sinun on mentävä profiilisi asetuksiin ja otettava toiminto uudelleen käyttöön, jotta voit vastaanottaa suoria viestejä. Tee niin napsauttamalla Siirry asetuksiin -painiketta.

Kun olet ottanut käyttöön suorat viestit, sinun pitäisi nähdä oma tai henkilökunnan jäsenen nimi Viestiasetukset-osion Yhteyshenkilö-kohdassa.

Jos joku muu tiimin jäsen on yhteyshenkilö, voit muuttaa asetusta milloin tahansa napsauttamalla yhteyshenkilön nimeä ja merkitsemällä sitten ruudun, joka ilmaisee, että olet yhteyshenkilö.

Voit tarkastella suoria viestejä ja vastata niihin napsauttamalla hallintakeskuksen oikeassa yläkulmassa olevaa Saapuneet-kuvaketta. Täältä saat lisää vinkkejä, joiden avulla voit vastata suoriin viesteihin.

Päivitetty viimeksi: 3. toukokuuta 2019

Kolme ensimmäistä asiaa, jotka kannattaa tehdä profiilin haltuunoton jälkeen

Kolme ensimmäistä asiaa, jotka kannattaa tehdä profiilin haltuunoton jälkeen Kun olet ottanut yrityksesi maksuttoman profiilin haltuun, auta se vauhtiin näiden kolmen helpon vaiheen avulla.

Nyt kun olet ottanut yrityksesi profiilin haltuun, voit käyttää lukuisia maksuttomia työkaluja, joiden avulla voit kasvattaa yrityksesi liiketoimintaa. Kirjaudu sisään hallintakeskukseen, jossa voit vastata arvosteluihin, lisätä valokuvia, päivittää yrityksen tietoja, kuten aukioloaikoja tai menua, seurata yrityksesi tuloksia ja paljon muuta.

Näiden kolmen helpon tehtävän avulla pääset vauhtiin – ja niiden pitäisi viedä vain muutama minuutti:

1. Tarkista yrityksesi profiilin tiedot

Varmista hallintakeskuksen Profiilin hallinta -välilehdellä, että yrityksesi profiili on ajan tasalla. Siellä voit päivittää yrityksesi verkkosivuston, puhelinnumeron, aukioloajat, menun ja tarjolla olevat palvelut, kuten pysäköinnin tai pation. Tekemäsi muutokset näkyvät sivustolla muutaman päivän kuluessa.

Lue yksityiskohtainen opas profiilin päivittämisestä täällä.

2. Lähetä valokuvia

Ruokailijat tekevät päätöksiä näkemänsä perusteella. Ravintolan valokuvien lisääminen on nopea ja helppo tapa tehdä profiilista jännittävämpi ja kiinnostavampi potentiaalisille ruokailijoille, jotka etsivät ravintolasi kaltaisia ruokailupaikkoja. Itse asiassa vain yksi yrityksen valokuva voi kasvattaa matkailijoiden kiinnostusta jopa 44 %. Voit lisätä yrityksesi sivulle kerralla jopa 50 valokuvaa.

Tarkista sen jälkeen ensisijainen valokuva. TripAdvisor valitsee yrityksellesi automaattisesti ensisijaisen valokuvan laadun perusteella, mutta voit myös valita kuvan itse.

Lue oppaastamme, miten voit ottaa erinomaisia valokuvia yrityksen profiilia varten ilman ammattilaiskameraa.

3. Katso yrityksesi tulokset

Toinen nopea tapa saada profiili vauhtiin on tutustua yrityksesi tuloksiin tilastokatsauksen avulla. Saat kattavan kuvan yrityksesi TripAdvisor-sijoituksesta, profiilin kävijäliikenteestä ja siitä, kuinka monta arvostelua ja valokuvaa yrityksesi on saanut. Voit myös tutustua kilpailijakatsaukseen, jonka avulla voit alkaa seurata yrityksesi tuloksia verrattuna sen tärkeimpiin kilpailijoihin.

Lisätietoja yrityksesi tulosten seuraamisesta TripAdvisorissa on täällä.

...

Suoriin viesteihin vastaaminen TripAdvisorissa

Suoriin viesteihin vastaaminen TripAdvisorissa Sen lisäksi, että ruokailijat voivat kirjoittaa julkisen arvostelun TripAdvisoriin, he voivat antaa myös palautetta, joka näytetään ainoastaan ravintolan TripAdvisor-profiilin omistajalle tai johtajalle. Tässä on opas suorien viestien vastaanottamiseen ja niihin vastaamiseen TripAdvisorissa.

Esittelyssä suorat viestit

Kun ruokailija kirjoittaa arvostelun TripAdvisorissa, hänellä on nyt mahdollisuus lisätä yksityisviesti suoraan yrityksellesi. Se voi sisältää yksityiskohtaista palautetta, erityiskiitokset loistavasti toimineelle henkilökunnan jäsenelle tai ruokailijan kirjoittamaan arvosteluun liittyviä taustatietoja, jotka voivat auttaa sinua toimimaan palautteen pohjalta. Voit jatkaa keskustelua ruokailijoiden kanssa ja laajentaa palvelualttiutta ravintolan ulkopuolelle, kun he poistuvat sieltä.

Saat tämän viestin vain, jos olet ensin ottanut yrityksesi TripAdvisor-profiilin haltuun – se käy helposti ja maksutta täällä.

Suorien viestien ja julkisten arvostelujen välinen ero

Suorat viestit ovat sinun ja ruokailijoiden välisiä kahdenkeskisiä keskusteluja. Niitä ei ole liitetty kupla-arvioon, eivätkä ne vaikuta yrityksesi TripAdvisor-sijoitukseen. Viesti ei näy yrityksesi julkisessa TripAdvisor-profiilissa. Se on vain tapa, jolla voit saada lisää palautetta ravintolastasi.

Jokainen, joka jättää suoran viestin, kirjoittaa myös arvostelun. Arvostelu on julkinen, se on liitetty kupla-arvioon, ja se vaikuttaa yrityksesi TripAdvisor-sijoitukseen. Arvostelu ja yrityksen vastaus julkaistaan yrityksesi TripAdvisor-sivulla kaikkien nähtäväksi.

Suoriin viesteihin vastaaminen

...

Ravintolan sijainnin päivittäminen TripAdvisorissa

Ravintolan sijainnin päivittäminen TripAdvisorissa Kun nälkäiset ruokailijat ovat löytäneet ravintolasi TripAdvisorista, on tärkeää, että he löytävät yritykseesi helposti myös elävässä elämässä. Näin tarkistat, että TripAdvisorissa julkaistu osoite ja karttamerkin paikka ovat ajan tasalla.

Sijainnin tarkistaminen

Ravintolasi sijainti näkyy ruokailijoille heti ravintolan nimen alla sen TripAdvisor-profiilin yläosassa sekä Sijainti ja yhteystiedot -osiossa valokuvien alapuolella.

Näin päivität sijainnin:

  1. Siirry sivulle tripadvisor.fi/owners. Jotta voit muokata ravintolasi profiilia, ota se haltuun, ellet ole jo tehnyt niin. Voit ottaa profiilin haltuun helposti ja maksutta täällä.
  2. Kun olet ottanut profiilin haltuun, napsauta ravintolasi nimeä. Siirryt ravintolasi hallintakeskukseen.
  3. Valitse Profiilin hallinta -valikosta Sijainti.
  4. Tällä sivulla voit tarkistaa ravintolasi katuosoitteen, kaupungin, alueen ja postinumeron.
  5. Jos ravintolaasi on hankalaa löytää, voit kertoa Lisäosoitetiedot-kentässä tarkentavia tietoja sijainnista, esimerkiksi tarkan risteyksen, aukion tai torin.
  6. Kun olet tehnyt haluamasi muutokset, napsauta oranssia Lähetä-painiketta.

Ruokailijat voivat löytää ravintolasi myös kartalta tutustuessaan lähellään oleviin kohteisiin. Näin päivität ravintolasi karttamerkin:

  1. Valitse Profiilin hallinta -valikosta Sijainti. Kartta sijaitsee katuosoitetietojen alla. Napsauta Vahvista karttamerkki.
  2. Vahvista yrityksesi sijainti napsauttamalla Vahvista tai tee muutoksia vetämällä ja pudottamalla karttamerkki oikeaan paikkaan. Auta asiakkaita löytämään yrityksesi helposti asettamalla karttamerkki pääsisäänkäynnin tai pysäköintialueen kohdalle.
  3. Napsauta Vahvista.

Päivitykset julkaistaan 24 tunnin kuluessa.

...

Näin voit saada suoria viestejä ruokailijoilta

Näin voit saada suoria viestejä ruokailijoiltaJulkisesti TripAdvisorissa nähtävillä olevan arvostelun lisäksi ruokailijat voivat antaa palautetta, joka lähetetään suoraan yrityksesi TripAdvisor-viestikansioon. Näin voit ottaa toiminnon käyttöön ja vastaanottaa suoria viestejä ruokailijoilta.

Mitä suorat viestit ovat?

Ruokailijat voivat nyt lähettää sinulle suoran viestin sen lisäksi, että he kirjoittavat yrityksestäsi julkisen arvostelun. He saattavat antaa palautetta, jota he eivät halua jakaa julkisesti, mainita henkilökunnan jäsenen nimeltä tai antaa kirjoittamastaan arvostelusta lisätietoja, jotka he haluavat sinun tietävän. Suorat viestit eivät näy julkisessa TripAdvisor-profiilissa – ne ovat vain tapa, jolla voit saada lisää palautetta ravintolastasi.

Saatuasi palautetta voit jatkaa keskustelua viestikansion kautta. Vastausta ei julkaista yrityksesi julkisessa TripAdvisor-profiilissa, toisin kuin yrityksen vastaukset.

Suorien viestien ottaminen käyttöön

Sinun on otettava suorat viestit käyttöön, jotta voit vastaanottaa viestejä ruokailijoilta. Vain yksi ravintolan henkilökunnan jäsenistä voi vastata kerrallaan, joten keskustele henkilökunnan kanssa siitä, kuka sopii parhaiten vastaamaan. Jos muutat mieltäsi, ei huolta – pyydä vain uutta yhteyshenkilöä toimimaan seuraavien vaiheiden mukaisesti.

Tässä on vaiheittaiset ohjeet suorien viestien käyttöönottoon:

  1. Saat tämän viestin vain, jos olet ensin ottanut yrityksesi profiilin haltuun TripAdvisorissa – se käy helposti ja maksutta täällä.
  2. Kun olet ottanut yrityksesi profiilin haltuun, kirjaudu sisään hallintakeskukseen. Näet etusivun Yrityksen tiedot -osiossa Viestiasetukset-kohdan.
  3. Napsauta Ota suorat viestit käyttöön -painiketta ja merkitse ruutu, jolla ilmoitat, että olet kaikkien ruokailijoiden lähettämien suorien viestien yhteyshenkilö.

Jos olet poistanut TripAdvisorin yksityisviestit käytöstä TripAdvisor-viestikansion kautta, sinun on mentävä profiilisi asetuksiin ja otettava toiminto uudelleen käyttöön, jotta voit vastaanottaa suoria viestejä. Tee niin napsauttamalla Siirry asetuksiin -painiketta.

Kun olet ottanut käyttöön suorat viestit, sinun pitäisi nähdä oma tai henkilökunnan jäsenen nimi Viestiasetukset-osion Yhteyshenkilö-kohdassa.

Jos joku muu tiimin jäsen on yhteyshenkilö, voit muuttaa asetusta milloin tahansa napsauttamalla yhteyshenkilön nimeä ja merkitsemällä sitten ruudun, joka ilmaisee, että olet yhteyshenkilö.

Voit tarkastella suoria viestejä ja vastata niihin napsauttamalla hallintakeskuksen oikeassa yläkulmassa olevaa Saapuneet-kuvaketta. Täältä saat lisää vinkkejä, joiden avulla voit vastata suoriin viesteihin.

Päivitetty viimeksi: 3. toukokuuta 2019

How Diners Find Your Restaurant [Infographic]

How Diners Find Your Restaurant [Infographic]Hanki yrityksellesi arvokasta kävijäliikennettä nostamalla yrityksesi profiili TripAdvisor-hakutulosten yläpuolelle, kun matkailijat hakevat alueeltasi majoituspaikkoja....

Näin tämä ravintola loi yhden Ranskan parhaista hampurilaisista

Näin tämä ravintola loi yhden Ranskan parhaista hampurilaisista Tuoreista, paikallisista aineksista valmistettuja hampurilaisia tarjoava King Marcel kasvoi pienestä lyonilaisesta ravintolasta ketjuksi, joka valloittaa oman osuutensa Ranskan pikaruokamarkkinoilla.

Tervetuloa King Marceliin, Ranskaan

Tuskinpa on olemassa sellaista kulinaarista haastetta, jota ranskalaiset eivät voisi hallita täydellisesti. Hampurilaiset eivät ole siitä poikkeus. Juuri niin King Marcel -konsernin toimitusjohtaja Christophe San Miguel päätti tehdä. King Marcel sai alkunsa vaatimattomana hampurilaispaikkana Lyonissa vuonna 2013 ja on nyt kasvanut useissa eri kohteissa sijaitsevien ravintoloiden ketjuksi, jolla on yli 70 työntekijää ympäri maata.

Koko ei kuitenkaan ole heikentänyt laatua. King Marcelin ravintola rue de Montmartrella Pariisissa on saanut yli 850 arvostelua, joiden arvio on keskimäärin 4,5 viidestä. Se sai Erinomainen kohde -sertifikaatin vuonna 2017. TripAdvisor myös nimesi King Marcelin hampurilaiset Ranskan neljänneksi parhaiksi vuonna 2018.

Haaste: asiakkaiden houkutteleminen uusintakäynnille

Näin vaikuttavan kasvun vuoksi on tärkeää ylläpitää jatkuvasti korkeaa laatua. San Miguel kertoo: ”Tavoitteemme on yksinkertainen, mutta kunnianhimoinen: varmistaa sama palvelun laatu ja täydellinen tuote ensimmäisestä asiakkaasta viimeiseen joka päivä, seitsemän päivää viikossa, 365 päivää vuodessa.”

Tehtävä ei ole helppo. Varmistaakseen, että tuotteiden laatu on aina tavoitteen mukainen, King Marcelin työntekijät seuraavat tarkasti yrityksen verkkomainetta. Se on erityisen tärkeää, sillä hampurilaiset ovat kasvattaneet suosiotaan Ranskassa.

”Tavoitteenamme on pysyä kaikkien asiakkaidemme rakastamana ja [suosittuna] brändinä”, San Miguel kertoo. ”Meidän on siis uudistuttava jatkuvasti, jotta asiakkaat palaavat aina takaisin.”

TripAdvisorin käyttö

Tässä TripAdvisor astuu mukaan kuvaan. Jotta laatu säilyisi tasaisena ja asiakkaat palaisivat uudelleen, King Marcel käyttää arvosteluja asiakaspalautteen kuuntelemiseen ja muutosten tekemiseen sekä tarjoaa niiden avulla palveluilleen verkkokosketuspisteen.

Tavoitteenamme on pysyä kaikkien asiakkaidemme rakastamana ja [suosittuna] brändinä. Meidän on siis uudistuttava jatkuvasti, jotta asiakkaat palaavat aina takaisin....

Näin espanjalainen viinibaari houkuttelee sekä matkailijoita että paikallisia

Näin espanjalainen viinibaari houkuttelee sekä matkailijoita että paikallisia Tämä Erinomainen kohde -voittaja on yksi Madridin parhaista viinibaareista. Näin ne houkuttelevat ravintolaansa sekä paikallisia että matkailijoita.

Tervetuloa Moratín Vinoteca-Bistrotiin, Espanjaan

Veljesten Marcos ja Alejandro Gilin vuonna 2012 avaama Moratín Vinoteca-Bistrot on viehättävä, romanttinen paikka, joka sopii erinomaisesti illanviettoon Madridin Barrio de las Letras -alueella. Paikka on tunnettu maukkaista, vuodenajan mukaisista, paikallisista herkuista, mutta todellista pääosaa esittävät ravintolan viinit. Osaomistaja Marcos Gil kertoo: ”Pyrimme tarjoamaan laajan valikoiman, jossa on sekä eri alueita että eri rypälelajikkeita. Tavoitteenamme on tehdä kunkin asiakkaan vierailusta yksilöllinen, tuntea heidän makunsa ja valita juuri oikea viini.”

Moratín Vinoteca-Bistrotilla on yli 900 TripAdvisor-arvostelua, ja sen keskimääräinen kupla-arvio on 4,5 viidestä. Se sai ensimmäisen Erinomainen kohde -sertifikaattinsa vuonna 2016. Siitä on tullut niin suosittu, että pöydän saaminen ei ole helppoa, mutta se on vaivan arvoista.

Haaste: vauhdin ylläpito

Madridin kaltaisessa vilkkaassa kaupungissa edes täyden ja suositun ravintolan ei ole helppoa erottua joukosta. Kokeneena ravintoloitsijana Marcos tietää, että suosio ei aina tarkoita, että ravintola on kannattava. Hänen mukaansa on luotava kokonaisvaltainen näkemys asiakkaiden ja liiketoiminnan realiteeteista ja tarpeista. Tärkeintä on tietää, mistä asiakkaat ovat tulossa sekä maantieteellisesti että markkinointikanavan suhteen, jotta useampien asiakkaiden houkuttelua voi jatkaa.

”Asiakaskuntamme on jakautunut paikallisiin vakiasiakkaisiin sekä muualta Espanjasta ja ulkomailta tuleviin matkailijoihin”, täsmentää Marcos. Marcos ja hänen tiiminsä käyttävät TripAdvisoria pitämään vauhtia yllä ja houkuttelemaan mahdollisimman paljon uusia asiakkaita, sillä TripAdvisor ei ole pelkästään matkailijoita varten: 32 % kaikesta TripAdvisorin ravintolaliikenteestä Espanjassa koostuu paikallisista.

TripAdvisorin käyttö

Lähes 75 % kävijöistämme tulee TripAdvisorin kaltaisten alustojen ansiosta.

Tiimi keskittyy täysillä asiakastyytyväisyyteen, minkä vuoksi arvostelut ovat edelleen olennainen osa liiketoimintaa. Arvostelujen avulla ravintolassa voidaan tehdä jatkuvasti muutoksia, jotka parantavat sitä entisestään. ”Se auttaa meitä jatkamaan työtämme”, sanoo Marcos. ”Kerromme arvostelujen sisällön työntekijöille, jotta suhtautuisimme vakavasti sekä vahvuuksiin että kehityskohteisiin.”

”Lähes 75 % kävijöistämme tulee TripAdvisorin kaltaisten alustojen ansiosta”, Marcos toteaa. ”He löytävät ja valitsevat meidät arvostelujen perusteella ja luottavat meihin, kun he näkevät, että meille on myönnetty Erinomainen kohde -sertifikaatti.”

...