Käytät selainta, jota ei tueta. Tripadvisorin verkkosivusto ei välttämättä näy kunnolla.Seuraavia selaimia tuetaan:
St. Peter's Basilica

Suodatin
Päivitetään luetteloa...
16/40 723 arvostelua
Arvosteltu 27. joulukuuta 2019 matkapuhelimen kautta

Kirkko on niin valtava, että sitä on vaikea ymmärtää. Jonottaminen vaatii jalkavoimia, mutta on sen arvoista!

Elämyspäivä: joulukuu 2019
Kiitä käyttäjää Hmannaria
Arvosteltu 19. toukokuuta 2019 matkapuhelimen kautta

Tässä taas yksi pakollinen käyntikohde Roomassa. Ilmeisesti tänne olisi päässyt suoraan museosta, jos vain olisi tajunnut sitä pyytää ja vaatia. No, me ei tajuttu ja niin meitä odotti jonotus. Uhkailivat (toukokuisena perjantaina aamupäivällä) tutulla kahden tunnin mantrallaan, mutta jono veti hyvin ja olimme sisällä tunnin odottamisen jälkeen. Tänne olisi voinut ottaa audio guiden, että olisi saanut käynnistä enemmän irti. Paikkaan kannattaa vähintään tutustua ennakkoon netissä ja/tai ottaa tänne kirja tms. mukaan avaamaan ihmettelemistä.

Elämyspäivä: toukokuu 2019
1  Kiitä käyttäjää Antti P
Arvosteltu 1. huhtikuuta 2019 matkapuhelimen kautta

Uskallettiin hypätä metroon ja matkustaa Vatikaaniin katsomaan tätä hienoa ja mahtipontista nähtävyyttä. Metroasemalta kirkolle, meille yritettiin kaupata maksullisia opaskierroksia, jotka sisälsivät Pietarin kirkon, Vatikaanin museon, sekä kolmatta kohdetta en muista. Olimme kuitenkin päättäneet, että menemme vain Pietarin kirkkoon ja se olisi ollut kohteista viimeinen ja yksinään ilmainen.

Meille yritettiin sanoa, "Heei, nyt on sunnuntai, sinne pääsee vasta klo 14" ja "Jono kestää 3h". Todellisuudessa, vaikka jono oli lähes Pietarin kirkon edustan kaaren mittainen, olimme sisällä reilu puolessa tunnissa.

Kirkko oli erittäin upea sisältä ja vaikka ei olisi kovin uskonnollinen suosittelen silti! Kupoliin pääsee kiipeämällä 551 porrasta, joka maksaa 8€ tai puolet matkasta hissillä joka maksaa 10€. Me kiipesimme ja suosittelen ottamaan vesipullon mukaan! Ylhäällä oli loistavat näkymät Vatikaanin ja Rooman yläpuolelle.

Elämyspäivä: maaliskuu 2019
2  Kiitä käyttäjää Maria P
Arvosteltu 14. tammikuuta 2019 matkapuhelimen kautta

Kupoliin kannatti kiivetä vaikka hiki meinasi tulla näin tammikuussa 13 lämpöasteessa. Päätimme valita rappuset hissin sijaan (hissi ei vie perille asti, vaan kiivetä pitää portaita, jos aikoo ihan ylös päästä). Pienen porrastreenin jälkeen pystyi palkitsemaan itsensä mielettömän kauniilla näkymällä. Täältä voit nähdä koko Rooman!

Elämyspäivä: tammikuu 2019
2  Kiitä käyttäjää EllaK517
Arvosteltu 6. marraskuuta 2018 matkapuhelimen kautta

Komea kirkko kaikkiaan. Empä niistä noin yleisellä tasolla niin välitä, mutta olis harmittanut jättää tämä väliin. Opastetulla kierroksella tuli jopa liikaakin infoa paikasta, joten eipä siitä mitään jäänyt mieleen. Kannattaa poiketa.

Elämyspäivä: marraskuu 2018
1  Kiitä käyttäjää Maskun_Kunkku