Tripadvisor Insights

Tutustu uusimpiin parhaisiin käytäntöihin ja tutkimuksiin liiketoiminnan kasvattamisesta maailman suurimmalla matkailusivustolla.

Koronavirus COVID-19: Resursseja Tripadvisor-kumppaneille

Suosittua

Lisää yrityksesi Tripadvisoriin

Lisää yrityksesi Tripadvisoriin

Näin luot yritysprofiilin ja alat kerätä arvosteluja

 

Tripadvisor on maailman suurin matkailusivusto, jossa miljoonat matkailijat käyvät kuukausittain hakemassa tietoa ja suunnittelemassa täydellisiä matkojaan. Majoitusyritykset, ravintolat ja nähtävyydet voivat luoda Tripadvisor-profiilin maksutta!  Tripadvisor-profiili lisää yrityksen näkyvyyttä laajan ja sopivan kohderyhmän keskuudessa sekä antaa käyttöön useita maksuttomia markkinointityökaluja. Yritysprofiilin luominen on helppoa – lue alta, miten se tapahtuu.

Miten yritysprofiili luodaan?

Profiilin voi luoda kahdella tavalla: yrityksen edustaja voi pyytää yritysprofiilin luomista, tai Tripadvisor-käyttäjä voi kirjoittaa yrityksestä arvostelun ja käynnistää profiilin luomisen.

Ennen kuin pyydät profiilin luomista, käy osoitteessa https://www.tripadvisor.fi/Owners katsomassa, ovatko matkailijat jo lisänneet yrityksesi Tripadvisoriin. Kirjoita yrityksesi nimi hakukenttään. Jos yrityksesi näkyy hakutuloksissa, matkailija on jo luonut sille profiilin. Valitse yrityksesi avautuvasta valikosta, napsauta Ota yrityksesi haltuun -painiketta ja vahvista, että olet yrityksen edustaja.

Jos yritykselläsi on jo profiili, ota kyseinen profiili haltuusi sen sijaan, että loisit uuden profiilin. Kullekin yritykselle voidaan luoda vain yksi Tripadvisor-profiili. Saat lisätietoja siitä, miten voit ottaa profiilin haltuun ja käyttää hallintakeskusta, jossa voit hallita yrityksesi Tripadvisor-profiilia ja -arvosteluja, tutustumalla pika-aloitusoppaaseen.

Profiilin lisäyspyyntö

Jos yritykselläsi ei ole vielä Tripadvisor-profiilia, se ei tule näkyviin hakutuloksissa. Napsauta tällöin hakukentässä olevaa Luo profiili nyt -linkkiä. Siirryt sivulle, jolla voit pyytää profiilin luomista yrityksellesi.

Yrityksestä pyydetään erilaisia tietoja, ennen kuin profiilia aletaan luoda. Tripadvisorin toimittajat käyttävät tietoja varmistaakseen, että yrityksesi täyttää profiilin luomisen edellytykset, ja valitakseen yritykselle sopivan luokituksen sivustolla. Täytä hakulomake mahdollisimman tarkasti, jotta voimme luoda yrityksellesi kattavan profiilin. Alta voit lukea lisätietoja lomakkeen eri osioista.

Tiedot

Tiedot-osio auttaa meitä vahvistamaan suhteesi yritykseen. Anna nimesi, yhteytesi yritykseen ja sähköpostiosoitteesi. Varmista, että sähköpostiosoitteesi on oikein, sillä lähetämme sinulle viestin, kun yrityksen profiili on julkaistu Tripadvisorissa. Sen jälkeen voit rekisteröidä yhteytesi yritykseen ja hyödyntää maksuttomia työkaluja.

Yrityksen profiilitiedot

Seuraavaksi tarvitaan tietoja yrityksestäsi, muun muassa sen virallinen nimi ja osoite. Kun olet antanut osoitteen, aseta karttamerkki oikeaan paikkaan kartalla. Yrityksen kartalle merkitty sijainti näytetään sivustolla vieraileville matkailijoille, kun he suunnittelevat matkoja. Lisää myös yrityksen verkkosivusto ja puhelinnumero. 

Muistathan, että Tripadvisorin toimittajat käyttävät yrityksen verkkosivustoa tai yhteistyökumppanin (kuten matkailun edistämiskeskuksen tai varauspalvelun) verkkosivustoa antamiesi tietojen vahvistamiseen. Siksi on tärkeää, että ilmoittamasi profiilitiedot vastaavat yrityksen verkkosivuston ja muiden lähteiden tietoja.

Yrityksen tiedot

Pyydämme sinua myös vastaamaan muutamaan tarkentavaan kysymykseen yrityksen tyypistä. Kysymysten avulla voimme varmistaa, että yrityksen profiili näytetään oikeassa luokassa ja että se sisältää mahdollisimman paljon olennaista tietoa. Saat lisätietoa eri yritystyypeistä tutustumalla alla mainittuihin luokkiin.

Majoitusyritykset: Majoitusyrityksille luodaan profiili Tripadvisor-sivustolle matkakohteen majoituspaikkaosioon. Tarvitsemme seuraavat tiedot, jotta voimme sijoittaa yrityksesi majoituspaikkaosion oikeaan luokkaan:

  • huoneiden kokonaismäärä
  • hintaluokka
  • vähimmäisvarauksen edellytykset
  • toimipisteen mahdollinen henkilökunta ja vartijat
  • huoneen siivouksen kuuluminen hintaan
  • tietoa vastaanoton henkilökunnasta
  • oma vai jaettu kylpyhuone.

Voit myös kertoa lisää yrityksen palveluista ja siitä, tarjoaako yritys esimerkiksi seuraavia: maksuton aamiainen, sviitit, tennis/golf, ranta/uima-allas, kuntokeskus ja internetyhteys. Tiedot lisätään yrityksen profiilin Palvelut-osioon, ja ne auttavat matkailijoita löytämään tietoa majoituspaikasta. Käytämme tunnistustietoja virallisten ja paikallisten luokitusten lisäksi päättäessämme, luokitellaanko yritys Tripadvisorissa hotelli-, B&B/majatalo- vai erikoismajoitusluokkaan.

Lue tästä oppaasta lisätietoja majoitusyritysten profiiliohjeista.

Ravintolat: Ravintoloiden profiilit näkyvät Tripadvisorin Ravintolat-osiossa. Profiili voidaan luoda yksittäisille ravintoloille, jotka ovat avoinna yleisölle. Pyydämme antamaan tietoja ravintolan luokittelusta (pöytiintarjoilu, kahvila tai pikaruoka), keittiötyypistä, hinnoittelusta ja erityispiirteistä. Tiedot näkyvät profiilisivulla, ja ne auttavat matkailijoita valitsemaan ravintolan.

Lue kattavat ravintolaprofiiliohjeet täällä.

Lisätietoja ja neuvoja siitä, miten ravintolat voivat hyödyntää Tripadvisoria tehokkaasti, saat napsauttamalla tätä.

Nähtävyydet: Valitse luokka, joka kuvaa nähtävyyttä parhaiten. Jos yrityksesi ei sovi mihinkään valittavissa olevista nähtävyystyypeistä, valitse Muu-vaihtoehto. Voit myös kertoa vierailun suositellusta pituudesta, hinnoista ja palveluiden yksityiskohdista (WC:t, säilytyskaapit jne.).

Jotta yritys voidaan lisätä Tripadvisorin Nähtävyydet-osioon, sen toiminnan on oltava säännöllistä (ei sesonkien mukaista eikä väliaikaista) ja sillä on oltava virallinen nimi, osoite ja puhelinnumero. Nähtävyyden aukioloaikojen tai säännöllisten lähtöaikojen on oltava näkyvillä verkkosivustossa tai esitteessä lähtöpaikkojen aikataulujen lisäksi (jos ne vaihtelevat). Retkiä järjestävät yritykset voidaan luokitella nähtävyyksiksi, jos ne toteuttavat omat retkensä, ovat paikallisen kaupungin tai matkailuviranomaisten hyväksymiä ja jos niillä on oma sivusto.

Lue tästä oppaasta lisätietoja nähtävyyksien profiiliohjeista. 

Lisää yrityksen kuvaus

Kuvaus auttaa matkailijoita saamaan enemmän tietoa yrityksestä. Kuvaus on kirjoitettava paikallisella kielellä, eikä siinä saa olla HTML-koodausta, puhelinnumeroita, verkko- tai sähköpostiosoitteita eikä SUURAAKKOSIN kirjoitettua tekstiä. Kuvaus kannattaa pitää lyhyenä, jotta asiakkaat näkevät tärkeimmät antamasi tiedot ennen päätöksen tekemistä.

Valitse valokuva

Valokuva yrityksestä auttaa luomaan vahvan ensivaikutelman matkailijoille. Valokuva näytetään yrityksen profiilisivulla. Kuvan tiedostomuodon on oltava .jpg tai .gif (yleisiä valokuvien tiedostomuotoja). Emme hyväksy valokuvia, jotka on reunustettu, joissa on logo tai jotka ovat yli 100 kilotavun kokoisia.

Lähetä profiilipyyntö

Kun olet vahvistanut, että kaikki antamasi tiedot ovat oikein, rastita lomakkeen alaosassa oleva ruutu. Ruutu vahvistaa, että olet yrityksen edustaja, että antamasi tiedot pitävät paikkansa ja että sinulla on oikeudet valokuvan lähettämiseen. Napsauta lopuksi Lähetä-painiketta.

Seuraavat vaiheet

Kun olet lähettänyt profiilipyynnön, Tripadvisorin toimittajat tarkistavat lähettämäsi tiedot ja vahvistavat, että yrityksesi on valitsemasi yritystyypin mukainen. Vahvistus tehdään yleensä noin viiden työpäivän kuluessa.

Kasvata majoitusyrityksesi liiketoimintaa ainutlaatuisten aloituspakettiemme avulla Kasvata majoitusyrityksesi liiketoimintaa ainutlaatuisten aloituspakettiemme avulla
  • 30 päivän maksuton kokeilujakso
  • Jopa 100 euron edestä maksuttomia mainoksia
  • Ei sitoumuksia
 ...

Tripadvisorin hallintakeskus: pika-aloitusopas

Tripadvisorin hallintakeskus: pika-aloitusopas Ota yrityksesi verkkomaine hallintaan. Kasvata yrityksesi toimintaa maailman suurimmalla matkailusivustolla. Saat kaikki mahdollisuudet käyttöösi, kun rekisteröidyt Tripadvisor-hallintakeskukseen.

Hallintakeskuksesta löydät yrityksesi Tripadvisor-profiilin kaikki osa-alueet. Siellä voit muun muassa päivittää yrityksen perustiedot, lähettää valokuvia ja tarkastella tilastoja. Kaikki rekisteröidyt ja vahvistetut omistajat voivat käyttää hallintakeskusta. Kirjaudu sisään osoitteessa www.tripadvisor.fi/Owners. Jos hallitset useampaa kuin yhtä yritystä, valitse tarkasteltava tai päivitettävä profiili valikosta.

Hallintakeskuksen aakkoset

Tässä on pikaluettelo viidestä tärkeimmästä asiasta, joihin pääset Tripadvisorin hallintakeskuksen päävalikon kautta. Alla on yleiskatsaus kotisivusta ja opas yleisiin tehtäviin hallintakeskuksessa.

  • Hallitse profiilia: Profiilin hallinta -valikosta pääset esimerkiksi lisäämään valokuvia, hallitsemaan yrityksen tietoja ja päivittämään sen palvelut. 
  • Hanki varauksia: Hanki varauksia -valikosta löytyvät linkit YritysExtran ja sponsoroitujen sijoittelujen asetusten hallintaan, mikäli nämä palvelut ovat käytössäsi.
  • Markkinointivälineet: Markkinointivälineet-valikon apuvälineillä, palkinnoilla, widgeteillä ja ikkunatarroilla voit kiinnittää potentiaalisten ruokailijoiden ja asiakkaiden katseet.
  • Arvostelut: Arvostelut-valikosta pääset vastaamaan arvosteluihin, tekemään ilmoituksen arvostelusta ja vastaamaan matkailijoiden kysymyksiin.
  • Ohjeet ja asetukset: Hanki vastauksia kaikkiin kysymyksiisi. Hallitse laskutusta ja maksuja, päivitä sähköpostiasetukset ja hallitse käyttöoikeuksia. Myös Omistajien keskustelualue- ja Apua ja ohjeita -osiot löytyvät Ohjeet ja asetukset -valikon kautta.
Yleiskatsaus hallintakeskuksen aloitussivusta...

Opas Tripadvisorin ensisijaisen valokuvan valintaan

Opas Tripadvisorin ensisijaisen valokuvan valintaan Sinulla on vain yksi tilaisuus antaa vahva ensivaikutelma matkailijoille. Hyödynnä se käyttämällä kehittynyttä teknologiaamme, joka valitsee ensisijaisen valokuvasi automaattisesti, tai valitse kuva itse vinkkiemme avulla.

Ensisijainen valokuvasi on ensimmäinen kuva, jonka matkailijat näkevät yrityksestäsi. Se näytetään pääkuvana hakutuloksissa ja ensimmäisenä kuvana kuvakarusellissa. Hyvin valittu ensisijainen valokuva voi olla merkittävä tekijä, kun matkailijat valitsevat seuraavaa majapaikkaansa. 79 % matkailijoista sanoo, että he huomioivat verkossa olevat valokuvat ja videot varatessaan majoitusta.*

Koska valokuvat ovat niin tärkeä ominaisuus sekä matkailijoille että omistajille, olemme käyttäneet paljon aikaa ja resursseja koneoppimisen hyödyntämiseen valokuvien kanssa. Tämä teknologia poistaa omistajilta laadukkaan ensisijaisen valokuvan valintaan liittyvät paineet valitsemalla kuvan automaattisesti omistajien puolesta.

Automaattisessa valinnassa käytetään edistynyttä teknologiaa, joka analysoi Tripadvisorissa olevien valokuvien laadun ja aiheen ja valitsee profiilille parhaan saatavana olevan ensisijaisen valokuvan. Teknologia analysoi valokuvan fyysisiä ominaisuuksia, kuten resoluutiota ja suuntaa, sekä kuvan varsinaista aihetta, eli onko kuva sisä- vai ulkotiloista, onko siinä ihmisiä tai palveluja ja niin edelleen. Käyttäjätestaus on tähän mennessä osoittanut, että tämä ratkaisu toimii. Automaattisesti valituissa kuvissa on korkea resoluutio eivätkä ne ole epätarkkoja. Niissä priorisoidaan kuvia makuuhuoneista ja uima-altaista eikä esimerkiksi matkailijoita tai kylpyhuoneista.

Tämä uusi lähestymistapa käyttää valokuvan valintaan subjektiivisen mielipiteen sijaan saatavilla olevaa dataa ja varmistaa näin, että ensisijainen valokuva on optimoitu seuraavaa majapaikkaa etsiville matkailijoille. Jos kuitenkin haluat valita ensisijaisen valokuvan itse (ja poistaa automaattisen valinnan käytöstä), voit tehdä sen hallintakeskuksessa. Alta voit lukea ohjeet ja parhaat käytännöt ensisijaisen valokuvan valintaan.

Ensisijaisen valokuvan manuaalinen vaihtaminen
  1. Kirjaudu sisään hallintakeskukseen.
  2. Valitse sivun yläosan Profiili-valikosta Multimediapaneeli.
  3. Valitse sitten sivun vasemmasta reunasta Ensisijainen valokuva -välilehti.
  4. Valitse Manuaalinen: valitse ensisijainen valokuva itse.
  5. Valitse näkyviin tulevista vaihtoehdoista se kuva, jota haluat käyttää ensisijaisena valokuvana.
  6. Jos olet tyytyväinen siihen, miltä uusi ensisijainen valokuva näyttää esikatselussa sivun yläosassa, napsauta Lähetä.

Huomautus: Ensisijaisen valokuvan vaihtamisen jälkeen voi kulua 3–5 työpäivää, ennen kuin muutos näkyy yrityksesi sivulla. Kun kuva on valinnan jälkeen käsiteltävänä, näet multimediapaneelissa sen yhteydessä päivämääräleiman ja huomautuksen siitä, että käsittely on kesken.

Ensisijaista valokuvaa koskevat vaatimukset
  • Esittele yrityksesi parhaita puolia. Ensisijaisen valokuvan tulisi edustaa parasta, mitä yritykselläsi on tarjota. Valitse valokuva, joka korostaa yrityksesi ainutlaatuisia ominaisuuksia. Onko yritykselläsi historiallinen julkisivu, trendikäs aula tai lyömättömät näköalat? Näytä matkailijoille ensisijaisessa valokuvassa ne seikat, jotka erottavat yrityksesi kilpailijoista.
  • Valitse valoisa ja tarkka kuva. Vältä valokuvia, jotka ovat tummia tai epätarkkoja. Näiden kuvien kokoa mukautetaan sen mukaan, missä kohdassa Tripadvisor-sivustoa ne näkyvät. Tästä johtuen kuvien on oltava selkeitä eri kokoisina, mobiililaitteen pikkukuvasta pöytäkoneen koko ruudun kuvaan.
  • Vaihda ensisijaista valokuvaa kauden mukaan. Matkailijat haluavat alusta alkaen kuvitella itsensä majoittumassa yrityksessäsi. Valitse ensisijainen valokuva, joka edustaa matkailijoiden haun kohteena olevaa kautta. Jos esimerkiksi joululoma lähestyy, korosta mukavaa tulisijaa tai jouluisia koristeita.
  • Vältä kuvia ihmisistä ja maisemista. Yritystäsi tai sen sijaintia esittävät valokuvat ovat matkailijoille olennaisempia kuin kuvat henkilökunnasta, muista matkailijoista tai alueen yleisistä maisemista.
  • Voit tietysti myös hyödyntää Tripadvisorin koneoppimisteknologiaa, joka valitsee ensisijaisen kuvan automaattisesti! Vältä ensisijaisen valokuvan manuaalisesta valinnasta koituva vaiva, ja anna teknologiamme tehdä työ puolestasi! Jos et poista ensisijaisen valokuvan automaattista valintaa käytöstä, valitsemme automaattisesti parhaan mahdollisen ensisijaisen valokuvan puolestasi.
Valokuvien menestyksen seuranta...

Tripadvisor-suosiosijoitus: tärkeimmät tekijät ja sijoituksen parantaminen

Tripadvisor-suosiosijoitus: tärkeimmät tekijät ja sijoituksen parantaminen Lue lisää Tripadvisor-suosiosijoituksesta ja vinkeistä, joilla voit saada yrityksesi menestymään entistä paremmin. Tripadvisor-suosiosijoitus perustuu asiakkaiden arvosteluihin ja ilmentää yrityksesi tilannetta muihin samalla maantieteellisellä alueella sijaitseviin yrityksiin verrattuna. Suosiosijoituksella on merkitystä – mitä lähempänä kärkisijaa yrityksesi on, sitä todennäköisemmin Tripadvisor-käyttäjät näkevät sen tehdessään hakuja sen alueelta. Tässä artikkelissa kerromme kolme tärkeintä tekijää, jotka vaikuttavat yrityksesi suosiosijoitukseen, sekä keinoja suosion lisäämiseen. Arvostelujen laatu Korkeat kupla-arviot vaikuttavat myönteisesti yrityksesi suosiosijoitukseen. Aseta asiakkaiden odotukset oikealle tasolle ennen heidän saapumistaan varmistamalla, että kaikki yritystäsi koskevat tiedot ovat ajan tasalla ja että valokuvat antavat yrityksestäsi totuudenmukaisen kuvan. Vastaa odotuksiin tai ylitä ne vierailun aikana, niin pidät positiivisten arvostelujen virran tasaisena! Arvostelujen määrä...

Kaikki tietämisen arvoinen Tripadvisorin suosiosijoituksesta

Kaikki tietämisen arvoinen Tripadvisorin suosiosijoituksesta Lue lisää Tripadvisorin suosiosijoituksen laskennassa käytettävästä algoritmista, mukaan lukien sen kehityksestä ja siitä, kuinka sitä käytetään majoitusyritysten, nähtävyyksien ja ravintoloiden sijoituksen määrittämiseen. Näin suosiosijoitus toimii Suosiosijoitus perustuu yrityksen asiakkailta saamien arvostelujen laatuun, tuoreuteen ja määrään – sekä arvostelujen johdonmukaisuuteen pitkällä aikavälillä. Laatu Matkailijoiden arvosteluissaan antamia kupla-arvioita hyödynnetään yritysten tarjoaman kokemuksen laadun määrittämisessä. Useampia viiden kuplan arvioita saanut yritys sijoittuu korkeammalle kuin toinen muutoin vastaava yritys, jolle on annettu pienempiä kupla-arvioita. Tuoreus...

Need help? Start here.

Need help? Start here. How to address our most common customer support inquiries

Common questions about Tripadvisor Listings

Common Review and Management Response questions

Common questions about Tripadvisor Features and the Management Center

Common questions about Tripadvisor fraud policies

Need more help?

Submit a request for support:

  1. Log in to the Management Center
  2. Find the "Contact Tripadvisor" box on the right side of the page
  3. Click the "Get online help" link
  4. Complete the form for your request

We'll be happy to assist you with your inquiry!

Päivitetty viimeksi: 15. syyskuuta 2017

Suorien varausten lisääminen sponsoroitujen sijoittelujen avulla

Suorien varausten lisääminen sponsoroitujen sijoittelujen avulla 74 % suoraan hotellin sivustolla varauksen tekevistä matkailijoista vierailee Tripadvisorissa jossain vaiheessa matkan suunnittelua.1 Seuraavien ohjeiden avulla ohjaat useampia matkailijoita valitsemaan yrityksesi majoituspalvelut.

Tuoreessa kyselyssä lähes 1 000 hotellinjohtajaa kertoi suurimmat suorien varausten hankkimiseen liittyvät haasteet. Kaksi yleisintä haastetta ovat yrityksen näkyvyyden lisääminen ja kilpailu verkkomatkatoimistojen kanssa.2

Tiedämme, että suorat varaukset ovat monien hotellinjohtajien tärkeysjärjestyksen kärjessä. Siksi olemme lisänneet sponsoroituihin sijoitteluihin vaihtoehdon, joka auttaa ohjaamaan enemmän matkailijoita suoraan yrityksen omaan varauskanavaan.

Kun valitset tämän vaihtoehdon, suora hinta näkyy yksinään Sponsoroidut sijoittelut -mainoksessa. Kun matkailija napsauttaa mainostasi, suora hinta on ainoa, joka näkyy kyseiselle matkailijalle yrityksesi profiilin hintavertailuruudussa.

Osoitteesta www.tripadvisor.fi/AdsManager saat vaiheittaiset ohjeet käyttöönottoon. Jatka lukemista, niin saat lisätietoja kampanjan luomisesta.

Huomaa – jos haluat, että yrityksesi suora hinta näkyy yrityksesi profiilisivulla tavalliseen tapaan riippumatta Sponsoroidut sijoittelut -mainosten tuomasta kävijäliikenteestä, sinun on otettava käyttöön napsautusperusteinen TripConnectTM ennen suorien varausten valitsemista Sponsoroidut sijoittelut -palvelusta. Katso lisätietoja napsauttamalla tätä.

Vaihe 1: valitse liiketoiminnan tavoite

Valitse ensin liiketoiminnan tavoite – valitse Hanki suoria varauksia -vaihtoehto. Kun valitset tämän tavoitteen, yrityksesi suora varauskanava näytetään ainoana tarjolla olevana kanavana Sponsoroidut sijoittelut -mainoksessa.

Vaihe 2: tarkista yhteyskumppani

Yrityksesi on oltava yhteistyössä sertifioidun yhteyskumppanin kanssa, jotta voit näyttää hinta- ja huonetilannetiedot Sponsoroidut sijoittelut -mainoksessa. Valitse ensin yrityksesi yhteyskumppani ja tarkista heidän antamansa hinta- ja saatavuustiedot. Vahvista sitten, että päivämäärien perusteella annetut tiedot vastaavat todellista tilannetta.

Valitse seuraavaksi kielet, joita varaussivusi tukee, ja varmista, että Tripadvisor ohjaa oikealle sivulle kullakin kielellä. Varmista, että nimet, osoitteet ja kaikki muut yrityksesi tiedot ovat oikein jokaisella sivulla.

Jos tässä vaiheessa on ongelmia, tutustu alla olevaan hyödyllisten vinkkien osioon.

Vaihe 3: määritä päivämääräkatkot (valinnainen)

Jos yrityksessäsi ei ole vapaita huoneita, Sponsoroidut sijoittelut -mainokset eivät näy. Voit myös valita muita päivämääräkatkoja ajoiksi, jolloin et halua, että yrityksesi mainoksia näytetään. Jos esimerkiksi uskot yrityksesi olevan tiettynä tulevana lomakautena loppuunmyyty, voit varata kyseiselle ajalle päivämääräkatkon. Voit määrittää päivämääräkatkon kaikille viikonlopuille, kaikille arkipäiville tai tietyille päivämäärille.

Vaihe 4: määritä yrityksesi budjetti

Aseta seuraavaksi kampanjalle enimmäiskuukausibudjetti. Tarjoamme kolme eri kuukausibudjettivaihtoehtoa sekä mukautetun budjettivaihtoehdon, joista voit valita sen mukaan, millaista napsautusmäärää tavoittelet. Huomautus: Kun liiketoiminnan tavoitteena ovat suorat varaukset, maksat vain, kun matkailija siirtyy napsauttamalla yrityksesi profiiliin tai sen omalle varaussivustolle. Et maksa näyttökerroista.

...

Näin sponsoroidut sijoittelut ja napsautusperusteinen TripConnect toimivat yhdessä

Näin sponsoroidut sijoittelut ja napsautusperusteinen TripConnect toimivat yhdessä Opas napsautusperusteisen TripConnect™-kampanjan ja sponsoroitujen sijoittelujen käyttöönottoon sekä suorien varausten maksimointiin

Kun käytössäsi on napsautusperusteinen TripConnect-kampanja, voit jakaa yrityksesi hinta- ja huonetiedot suoraan sen Tripadvisor-profiilin hintavertailuruudussa. Kun matkailija napsauttaa yrityksesi tarjoamaa hintaa, hänet ohjataan yrityksesi varausjärjestelmään suorittamaan varaus loppuun. Kun yhdistät napsautusperusteisen TripConnect-kampanjan sponsoroituihin sijoitteluihin, yrityksesi suoran varauksen hinta näkyy profiilin hintavertailuruudun lisäksi sponsoroiduissa sijoitteluissa ainoana vaihtoehtona.

Jos kaipaat yksinkertaisempaa lähestymistapaa, voit tilata sponsoroidut sijoittelut myös ilman napsautusperusteista TripConnectia. Tällöinkin matkailijat näkevät yrityksesi mainoksissa ainoastaan sen suorat hinnat. Katso lisätietoja napsauttamalla tätä.

Jaa yrityksesi hinnat: ota käyttöön napsautusperusteinen TripConnect

Jos haluat ottaa käyttöön napsautusperusteisen TripConnect-kampanjan, siirry osoitteeseen www.tripadvisor.fi/CostPerClick ja noudata vaiheittaisen käyttöönottoprosessin ohjeita. Jatka lukemista, niin saat lisätietoja.

Vaihe 1: valitse sertifioitu yhteyskumppani

Napsautusperusteinen TripConnect on yhteydessä yrityksesi yhteyskumppaniin, jotta se voi määritellä kunkin matkailijan hakuun liittyvät hinta- ja huonetilannetiedot. Rekisteröitymistä varten yrityksesi on tehtävä yhteistyötä sertifioidun kumppanin kanssa. Voit tarkistaa yhteyskumppanin tilan täällä.

Jos yritykselläsi ei vielä ole yhteyskumppania, näet napsautusperusteiselle TripConnect-palvelulle sertifioidut kumppanit täältä. Jos yhteyskumppanin sertifiointi ei ole valmis, se ei voi vielä tarjota napsautusperusteisen TripConnectin palveluja. Ota siinä tapauksessa yhteyttä yhteyskumppaniin ja kysy, milloin napsautusperusteisen TripConnectin käyttö olisi mahdollista.

Vaihe 2: vahvista hinnat ja huonetilanne

Kun olet valinnut yhteyskumppanin, tarkista yhteyskumppanin tarjoamat hinta- ja huonetilannetiedot. Vahvista, että näytettävien päivämäärien perusteella annetut tiedot vastaavat todellista tilannetta. Jos huomaat tässä vaiheessa ongelmia, pyydä apua yhteyskumppanilta.

Vaihe 3: tarkista yrityksesi varaussivu

Seuraava tehtäväsi on valita yrityksesi varaussivun tukemat kielet ja varmistaa, että Tripadvisor ohjaa käyttäjät varmasti oikealle sivulle kullakin kielellä. Varmista, että nimet, osoitteet ja kaikki muut yrityksesi tiedot ovat oikein jokaisella sivulla. Jos huomaat tässä vaiheessa ongelmia, pyydä apua yhteyskumppanilta.

...

Sponsoroitujen sijoittelujen markkinaperusteinen hinnoittelu

Sponsoroitujen sijoittelujen markkinaperusteinen hinnoittelu Lue lisää siitä, miten markkinatilanne vaikuttaa sponsoroitujen sijoittelujen napsautusperusteiseen hintaan. Tällä hetkellä sponsoroitujen sijoittelujen napsautukset myydään loppuun monilla markkina-alueilla ympäri maailmaa, kun taas muilla markkinoilla on ylijäämää. Sponsoroidut sijoittelut -kampanjat siirtyivät markkinaperusteiseen hinnoitteluun marraskuussa 2019, jotta kysyntää ja tarjontaa voitiin tasapainottaa.

Mitä markkinaperusteinen hinnoittelu tarkoittaa?

Markkinaperusteinen hinnoittelu tarkoittaa, että napsautusperusteinen (CPC) hinta voi vaihdella senhetkisten markkinaolosuhteiden mukaan. Hintaan vaikuttavia tekijöitä ovat alueesi aktiivisten mainostajien määrä, vaihtokurssit ja saatavilla olevien napsautusten määrä.

Miten näen kampanjassa maksamani napsautusperusteiset hinnat?

Näet napsautusten keskimääräisen hinnan tarkastelemalla laskuja hallintakeskuksen Laskutus ja maksut -osiossa. Sponsoroidut sijoittelut -laskussa näkyy yksikköhinta, joka on laskutuskauden aikana maksamasi keskimääräinen napsautuksen hinta.

Tarkoittaako muutos sitä, että minun on hyväksyttävä uudet ehdot?

Kyllä, laskutettavan omistajan on hyväksyttävä uusin versio Tripadvisorin käyttöehdoista ja tietosuojakäytännöstä sekä YritysExtra- ja Sponsoroidut sijoittelut -palveluiden ehdoista.

Joudunko maksamaan enemmän?

Muutos tarkoittaa sitä, että matkailijoiden suosituimmissa hakukohteissa olevien kampanjoiden napsautusperusteinen hinta saattaa nousta, kun taas vähemmän kysytyillä alueilla olevien kampanjoiden napsautusperusteinen hinta saattaa laskea. Yrityksesi napsautusperusteiset hinnat saattavat vaihdella, mutta voit kuitenkin olla huoletta: määrittämäsi enimmäiskuukausibudjetti ei muutu eikä kampanjan kuukausittain kuluttama rahamäärä ylitä budjettia.

Miten varmistatte, että maksamani napsautusperusteinen hinta ei vaihtele huomattavasti viikosta toiseen?

Yleensä markkinat eivät muutu merkittävästi viikosta toiseen. Tapauksissa, joissa voi olla enemmän vaihtelua sesonkien tai valuuttakurssien vuoksi, on asetettu rajoituksia, jotka estävät napsautusperusteisia hintoja vaihtelemasta rajusti.

...

Hanki lisää suoria varauksia napsautusperusteisten TripConnect™-kampanjoiden avulla

Hanki lisää suoria varauksia napsautusperusteisten TripConnect™-kampanjoiden avulla Näin napsautusperusteisesti maksettava mainonta Tripadvisorissa voi parantaa itsenäisen yrityksesi kilpailuasemaa

Esittely – Tutustu napsautusperusteisiin TripConnect™-kampanjoihin

Tähän asti vain verkkomatkatoimistoilla ja suurilla hotelliketjuilla on ollut mahdollisuus näkyä Tripadvisorin hotellien hinta- ja huonetilannehaun tuloksissa. TripConnectin kampanjoiden myötä tilanne on kuitenkin muuttunut, sillä sen avulla itsenäiset yritykset voivat tehdä napsautusperusteisesti veloitettavia (CPC) tarjouksia, joilla ostetaan näkyvyyttä Tripadvisor-profiilien hintavertailuruudussa.

Suorien varausten lisäämiseksi on ensisijaisen tärkeää olla esillä näissä tuloksissa, joiden perusteella matkailijat tekevät varauspäätöksensä. Sinun tarvitsee vain rekisteröityä napsautusperusteiseen TripConnect-palveluun – alkuun pääseminen vie vain 15 minuuttia.

Aloitus

Näin se toimii

Napsautusperusteisella TripConnectilla teet tarjouksia, joiden avulla yrityksesi pääsee esille hintavertailuruudun tuloksiin. Kun matkailijat napsauttavat hakutuloksissa olevaa linkkiäsi, he siirtyvät suoraan yrityksesi varaussivustolle tekemään varauksen loppuun. Tarjouksesi osoittaa, kuinka paljon olet valmis maksamaan mahdollisesta asiakkaasta. Sinua veloitetaan vain, jos matkailija napsauttaa linkkiäsi.

Tarjouksesi suuruus verrattuna muiden yritysten tarjouksiin määrittelee paikkasi ruudussa. Kolme suurimman tarjouksen tekijää saa parhaat paikat linkeilleen. Jos linkkisi on kolmen kärjessä, sen vieressä näkyy lisäksi Virallinen sivusto -kuvake. Se kertoo matkailijoille, että kyseinen hinta on yrityksen oma. Loput vähimmäistarjouksen tehneet yritykset näkyvät haussa tekstilinkkeinä kolmen päämainoksen alla.

Haluatko yrityksesi suorien varaushintojen näkyvän aina hintavertailuruudun ensimmäisellä sijalla kaikkien muiden jälleenmyyjäkumppaneiden yläpuolella niin yrityksesi mainoksessa kuin profiilissakin? Katso lisätietoja napsauttamalla tätä.

Huomaa: Varaa Tripadvisorissa -linkki voi näkyä jossakin luettelon kolmesta ensimmäisestä sijasta. Se tarkoittaa, että yrityksesi tai jokin sen jälleenmyyjäkumppaneista käyttää TripConnect-pikavaraustoimintoa, joka ei ole osa napsautusperusteista tarjousprosessia. Saat lisätietoja napsauttamalla tätä.

Vaatimukset

Napsautusperusteinen TripConnect on yhteydessä yrityksesi verkkovarausjärjestelmään, jotta se voi määritellä kunkin matkailijan hakuun liittyvät hinta- ja huonetilannetiedot. Rekisteröitymistä varten yritykselläsi on oltava käytössä sertifioitu verkkovarausjärjestelmä. Voit tarkistaa yrityksesi verkkovarausjärjestelmän tilan täältä.

Eikö yritykselläsi ole verkkovarausjärjestelmää?

Jos yrityksesi ei vielä käytä verkkovarausjärjestelmää, näet napsautusperusteiselle TripConnect-palvelulle sertifioidut järjestelmät täältä. Jos varausjärjestelmän sertifiointi ei ole valmis, se ei voi vielä tarjota napsautusperusteisen TripConnectin palveluja. Ota siinä tapauksessa yhteyttä verkkovarausjärjestelmän palveluntarjoajaan ja kysy, onko napsautusperusteinen TripConnect tulossa käyttöön.

Kampanjan luominen

...

Hyödynnä napsautusperusteisia TripConnect™-kampanjoita tehokkaasti

Hyödynnä napsautusperusteisia TripConnect™-kampanjoita tehokkaasti Yksinkertaisia strategioita napsautusperusteisten (CPC) TripConnect-kampanjoiden hallintaan

TripConnectin avulla riippumattomat hotellit ja B&B:t voivat muuttaa tehokkaasti sivuston kävijöitä asiakkaiksi. Sen avulla voit tehdä napsautusperusteisia (CPC) tarjouksia hakutulosnäkyvyydestä Tripadvisorissa. Linkin vieressä näkyy myös Virallinen sivusto -logo.

Tässä oppaassa on tarjousstrategioita ja kampanjan hallintaa koskevia vinkkejä, joiden avulla voit tehostaa yrityksesi napsautusperusteisista TripConnect-kampanjoista saamaa hyötyä. Huomaa: suosittelemme, että käyt ensin läpi kaikki käyttöönotto-oppaan vaiheet, ennen kuin jatkat alla oleviin ohjeisiin.

Tarjousstrategiat

Napsautusperusteisessa TripConnectissa tehdään tarjouksia, joiden kautta yritys pääsee esille hintavertailuruudun tuloksiin. Tarjouksesi suuruus muiden yritysten tarjouksiin verrattuna määrittelee paikkasi ruudussa. Alla on joitain mahdollisia strategioita niin verkkomatkatoimiston kanssa yhteistyötä tekeville kuin itsenäisesti toimiville majoituspaikoille.

Tarjouskilpailu muita vastaan

Jos olet yhteistyössä verkkomatkatoimistojen kanssa, yrityksesi hintavertailuruudussa näkyy jo valmiiksi linkkejä näiden kumppanien sivuille.

...

Näin espanjalainen hotelliyhtiö hyödyntää Tripadvisoria brändinsä uudistusstrategiassa

Näin espanjalainen hotelliyhtiö hyödyntää Tripadvisoria brändinsä uudistusstrategiassa Lue, miten Selenta maksimoi SOFIA-hotellin näkyvyyden, jotta se saisi lisää kävijäliikennettä ja uutta energiaa verkkomaineeseensa.

Selenta Groupilla on yhdeksän yritystä espanjalaisissa kaupungeissa. Haastattelimme Selentan verkkoliikennejohtajaa Silvia Sutteria ja selvitimme, miten hän on lisännyt SOFIA-hotellin näkyvyyttä ja kävijäliikennettä Tripadvisorin avulla.

Tripadvisor osana brändin uudistusstrategiaa

Selentan yritysten brändin uudistus on laaja prosessi, joka alkoi viime vuonna ja jonka suunnitteluun ja valmisteluun kului kuukausia. ”Uudistimme yhtiön ja sen brändin kokonaisuudessaan, ja nyt asemoimme yrityksiämme uudelleen markkinoille ylellisinä, laadukkaina hotelleina”, Sutter taustoittaa.

Tavoitteena on kasvattaa kaikkien yhdeksän yrityksen näkyvyyttä ja kävijäliikennettä. Sutter kertoo: ”Haluamme laajentaa markkinoitamme ja tavoittaa enemmän yhdysvaltalaisia matkailijoita, sillä suurin osa asiakkaistamme on tähän asti tullut Espanjasta ja Isosta-Britanniasta.”

Sutter otti Tripadvisorin avuksi Selentan hiljattain remontoiman SOFIA-hotellin uudelleenavajaisten markkinoinnissa. ”Tripadvisor on tärkeä markkinointikanava, koska kävijäliikenteen lähteenä se parantaa suoriutumistamme yleisesti ja Tripadvisor-matkailijat muuttuvat todennäköisemmin asiakkaiksi”, Sutter selittää. ”Olemme päivittäneet SOFIAn Tripadvisor-profiiliin uuden nimen, valokuvat ja muita tietoja remontin mainostamista varten, mutta myös asiakkaiden odotusten uudistamiseksi.”

Lisää näkyvyyttä sponsoroiduilla sijoitteluilla

Sutter hankkii sponsoroitujen sijoittelujen avulla SOFIAlle lisää näkyvyyttä Barcelonan kovan kilpailun markkinoilla. ”Päätimme kokeilla sponsoroituja sijoitteluja SOFIAn näkyvyyden ja brändin tunnettuuden kasvattamisessa. Sponsoroitujen sijoittelujen tuoma lisänäkyvyys tuo yrityksen useampien Barcelonasta majoituspaikkaa hakevien matkailijoiden näkyville”, Sutter kertoo.

SOFIA on kuin onkin saanut lisää näkyvyyttä ja kävijäliikennettä. ”Tulokset ovat olleet erinomaisia. Sponsoroidut sijoittelut ovat toimineet niin hyvin SOFIAlle, että Selentan kaikilla yhdeksällä yrityksellä on nyt aktiiviset kampanjat näkyvyyden kasvattamiseksi”, Sutter iloitsee. ”Mainokset ovat tuoneet keskimäärin yli 50 000 näyttökertaa kullekin yritykselle kuudessa viikossa, ja ne on kohdennettu matkailijoille tarkasti.”

Näkyvyydellä on vaikutusta: ”Olemme saaneet lisää kävijäliikennettä SOFIAn verkkosivustolle, mikä on johtanut potentiaalisiin ja sitten todellisiin asiakkaisiin. Sen jälkeen, kun aloitimme sponsoroitujen sijoittelujen käytön, SOFIA on saanut enemmän varausliikennettä”, Sutter jatkaa.

SOFIAn verkkomainesykli on myös nopeutunut. ”Parempi näkyvyys on tuonut uutta energiaa SOFIAn verkkomainesykliin, mikä on auttanut sitä pääsemään Barcelonan majoitusyritysten suosituimman 10 prosentin joukkoon”, Sutter kertoo. ”Kun useammat asiakkaat yöpyvät SOFIAssa, he kirjoittavat arvosteluja ja julkaisevat valokuvia, mikä puolestaan inspiroi potentiaalisia asiakkaita valitsemaan yrityksemme.”

Sutter suunnittelee käyttävänsä sponsoroituja sijoitteluja koko vuoden. ”Jos konversiomäärät jatkavat kasvuaan sponsoroitujen sijoittelujen ansiosta, käytämme aina mainoksia brändin uudistumisen edetessä. Ne ovat auttaneet asemoimaan yrityksemme uudelleen markkinoille, hankkimaan lisää liikennettä verkkosivustoille ja saamaan lisää varauksia”, Sutter tiivistää.

Päivitetty viimeksi: 10. joulukuuta 2018

Näin Tripadvisorin arvosteluohjeet muuttuvat COVID-19-pandemian vuoksi

Näin Tripadvisorin arvosteluohjeet muuttuvat COVID-19-pandemian vuoksiNäinä ennennäkemättöminä aikoina varmistamme lisätoimien avulla, että alustaamme käytetään vastuullisesti ​

Olemme täällä tukenasi

COVID-19-pandemia vaikuttaa matkailu-, ravintola- ja majoitusalaan välittömästi ja kauaskantoisesti. Tiedämme, että monet yritysten omistajat yrittävät päättää, miten selviytyä parhaiten ennennäkemättömistä haasteista. Sinun huolesi on myös meidän huolemme.

Lue täällä lisää resursseista, joita julkaisemme omistajien käyttöön.

Miksi yrityksestäni kirjoitetaan yhä arvosteluja?

Tiedämme, että pandemian vuoksi monilla yrityksillä on huomattavasti aikaisempaa vähemmän asiakkaita tai niiden on täytynyt sulkea ovensa kokonaan. Vaikka yritys olisi suljettu tilapäisesti, asiakkaat voivat jatkaa arvostelujen kirjoittamista kokemuksistaan yrityksessäsi, kunhan kokemus on tapahtunut enintään 12 kuukautta ennen arvostelun julkaisua. Voit myös lähettää yrityksen vastauksia näihin arvosteluihin. Niiden avulla voit kertoa yrityksesi tämänhetkisestä tilanteesta. Voit lisäksi tehdä tarvittaessa ilmoituksia arvosteluista hallintakeskuksessa.

Uskomme, että tällä hetkellä on tärkeämpää kuin koskaan antaa käyttöön alusta, jolla asiakkaat voivat jakaa kokemuksiaan ja jolla yritykset voivat antaa vastauksensa tapahtumista. Arvostelut ja niiden vastaukset edistävät läpinäkyvyyttä, asettavat pienet ja suuret yritykset samalle viivalle ja voivat olla uskomattoman tehokas markkinointiväline majoituspalvelujen tuottajille, jotka tuottavat jatkuvasti laadukasta palvelua sopivaan hintaan.

Hyödynnämme pandemian aikanakin yli 20 vuoden kokemustamme arvostelujen valvomisessa. Järjestelmämme ja valvontaprosessimme pysyvät kattavasti käytössä, vaikka tiimimme tekevätkin työnsä etänä.

Arvosteluanalyysijärjestelmä tarkistaa kaikki lähetetyt arvostelut, ja ongelmallinen sisältö lähetetään asiantuntevan sisältötiimimme tarkistettavaksi tavalliseen tapaan. Lisätietoja arvosteluanalyysijärjestelmästä on täällä.

Arvosteluohjeiden muutokset

Teemme arvosteluohjeisiin ja valvontaprosesseihin muutoksia COVID-19-pandemian vuoksi. Näiden muutosten tarkoituksena on varmistaa, että jäsenemme käyttävät Tripadvisor-alustaa vastuullisesti:

  • Arvioimme käsityönä kaikki maininnat COVID-19:stä arvosteluissa. Kaikki arvostelut, joissa mainitaan COVID-19 tai koronavirus, ohjataan automaattisesti sisältötiimillemme, joka päättää, voiko sisältöä julkaista sivustolla. Huomaa, että tällaisten arvostelujen julkaisu sivustolla saattaa kestää tavallista pidempään.
  • Poistamme kaiken sisällön, jossa kannustetaan jättämään huomiotta hallituksen ohjeet tai rajoitukset.
  • Poistamme kaiken sisällön, joka kehottaa olemaan hakematta lääketieteellistä apua tai käymättä testattavana tai levittää epäilyttäviä lääketieteellisiä neuvoja tai väärää tietoa.
  • Poistamme kaikki arvostelut, joissa kritisoidaan yksittäisen yrityksen olemista suljettuna pandemian aikana.
  • Kiellämme kaiken rasismiin viittaavan sisällön, jossa COVID-19-taudista ja sen aiheuttamasta viruksesta puhutaan ”kiinalaisena viruksena” tai ”Wuhanin viruksena”. Tällaiset nimet aiheuttavat tarpeetonta hajaannusta maailmanlaajuisen pandemian aikana, joka vaatii yhteistä toimintaa kaikilta kansoilta. Arvostelut ja keskustelualueen viestit, joissa käytetään tällaisia ilmaisuja, poistetaan. Jos virus nimetään arvosteluissa, siitä on käytettävä Maailman terveysjärjestön WHO:n virallisia nimiä (kuten koronavirus tai COVID-19).
Päivitetty viimeksi: 10. huhtikuuta 2020

Mitä Tripadvisor tekee epäoikeudenmukaisille arvosteluille?

Mitä Tripadvisor tekee epäoikeudenmukaisille arvosteluille? Yritysten omistajat ja heidän asiakkaansa kysyvät usein, mitä teemme epäoikeudenmukaisille tai perättömille arvosteluille. Tässä kerrotaan, miten toimimme…

Kun arvostelut ovat puolueettomia ja rehellisiä, ne ovat äärimmäisen hyödyllisiä. Ne tuovat asiakkaiden tietoon yrityksiä, jotka tarjoavat mahtavia kokemuksia, palvelua ja arvoa. Yritysten omistajia ne puolestaan auttavat houkuttelemalla uusia asiakkaita ja tarjoamalla arvokasta palautetta siitä, missä on parannettavaa.

Epäreiluilla tai perättömillä arvosteluilla on päinvastainen vaikutus – ne johtavat potentiaalisia asiakkaita harhaan ja voivat tahrata yrityksen maineen aiheetta.

Epäreilut arvostelut tapahtuvat pääasiassa kahdella tavalla:

  • Tapa 1: Arvostelun lähettäjä on joko puolueellinen (täältä voit lukea lisää siitä, miten määrittelemme puolueellisuuden) tai hänellä ei ole henkilökohtaista kokemusta arvioimastaan yrityksestä.  Kutsumme näitä vilpillisiksi arvosteluiksi.
  • Tapa 2: Arvostelun lähettäjällä on henkilökohtainen kokemus yrityksestä (eikä hänellä ole yritykseen yhteyttä, joka tekisi hänestä puolueellisen), mutta yritys kiistää hänen arvostelunsa sisältämän kuvauksen.  Kutsumme näitä riidanalaisiksi arvosteluiksi.

Tämä erottelu on tärkeä, sillä se määrittää, miten käsittelemme arvosteluihin liittyvät kiistat. Arvosteluun liittyvä kiista syntyy, kun yritys ilmoittaa arvostelusta, jonka se uskoo rikkovan ohjeitamme. Yrityksen ilmoitettua arvostelusta määritämme, epäilläänkö sen olevan vilpillinen vai riidanalainen arvostelu, ja ryhdymme sen pohjalta toimiin.

Miten Tripadvisor estää vilpillisten arvostelujen julkaisun verkkosivustolla?

Vilpillisillä arvosteluilla ei ole asiaa Tripadvisoriin. Teemme erittäin kovasti töitä estääksemme niiden julkaisun verkkosivustolla.

Ensinnäkin meillä on arvostelujen julkaisua koskevat ohjeet, joita kaikkien arvioijien on noudatettava. Ohjeet on suunniteltu varmistamaan, että arvostelut ovat mahdollisimman olennaisia ja hyödyllisiä. Täältä

voit lukea lisää arvosteluja koskevista ohjeistamme. Varmistamme ohjeiden noudattamisen älykkään teknologian ja asiantuntevan valvojatiimimme avulla.

Teknologia kytkeytyy käyttöön aina, kun Tripadvisoriin lähetetään arvostelu. Ennen arvostelun julkaisua verkkosivustolla se käy läpi satoja automaattisia tarkistuksia, joilla arvioidaan kaikki arvosteluun liittyvät seikat. Kutsumme näitä tarkistuksia seurantajärjestelmäksemme.

Järjestelmä joko sallii tai estää arvostelun julkaisun tai lähettää sen valvontatiimimme analysoitavaksi, jos se epäilee arvostelun olevan vilpillinen.

Myös arvostelun julkaisun jälkeen kuka tahansa voi ilmoitustyökaluja käyttäen pyytää valvontatiimiämme tutkimaan arvostelun, jos se vaikuttaa rikkovan ohjeitamme. Saamiemme arvosteluja koskevien tutkintapyyntöjen määrä on alhainen – alle yhdestä prosentista arvosteluja ilmoitetaan meille – mutta nämä ilmoitukset ovat äärimmäisen hyödyllisiä ja auttavat meitä soveltamaan ohjeita johdonmukaisesti. Yritysten omistajat voivat tehdä arvosteluista ilmoituksia hallintakeskuksen kautta (he voivat käyttää hallintakeskusta veloituksetta), ja matkailijat voivat tehdä arvosteluista ilmoituksia yksinkertaisesti napsauttamalla arvostelun alla olevaa lippukuvaketta.

Täältä voit lukea lisää eri tyyppisistä vilpillisistä arvosteluista ja siitä, miten havaitsemme ne.

Täältä voit lukea lisää seurantajärjestelmämme toiminnasta.

Miten Tripadvisor käsittelee riidanalaiset arvostelut?

Yli 99 prosenttia Tripadvisor-arvosteluista on riidattomia, mutta tiedämme, että arvostelua koskeva kiista voi olla vakava asia sen osapuolille. Riidanalaisen arvostelun totuudenmukaisuuden määrittäminen on tärkeä tehtävä, jonka pyrimme hoitamaan mahdollisimman hienovaraisesti ja reilusti.

Tämä johtuu siitä, että asiakkaan mielipide on yksilöllinen: onko palvelu nopeaa vai hidasta, onko ruoka maukasta vai mautonta, onko hinta–laatusuhde hyvä vai huono – nämä kaikki riippuvat asiakkaan odotuksista.

Uskomme vahvasti, että jokaisella matkailijalla on oikeus ilmaista mielipiteensä omien odotustensa pohjalta, oli mielipide sitten myönteinen tai kielteinen.

Tiedämme myös, että yrityksen omistajalle tai työntekijälle voi olla äärimmäisen turhauttavaa saada aiheettomaksi koettua kritiikkiä arvostelussa.

Yritykset voivat aina pyytää selvitystä arvostelusta käyttämällä ilmoitustyökalujamme. Tämän jälkeen valvojatiimimme arvioi riidanalaisen arvostelun ja määrittää, noudattaako arvostelu ohjeitamme ja pitääkö se poistaa vai ei.

Jos valvojatiimimme toteaa, että arvostelu noudattaa ohjeitamme, sitä ei poisteta. Tällöinkin yrityksellä on vielä keinoja, joilla se voi vähentää riidanalaisen arvostelun vaikutusta, esimerkiksi julkaisemalla oman näkökulmansa vastausviestissä. Uskommekin vahvasti sekä asiakkaan oikeuteen ilmaista mielipiteensä että yrityksen oikeuteen antaa siihen vastine. Kutsumme tätä toimintoa yrityksen vastaukseksi.

Täältä

voit lukea lisää siitä, miten yritykset voivat vastata riidanalaiseen arvosteluun. Tästä videosta saat lisätietoja siitä, miten seurantajärjestelmämme havaitsee vilpilliset arvostelut.

...

Tripadvisor-arvostelujen läpinäkyvyysraportti 2019

Tripadvisor-arvostelujen läpinäkyvyysraportti 2019100 prosentille

Tripadvisor-arvosteluista tehdään kehittyneitä valvontatarkistuksia mahdollisten ongelmien ja petosten havaitsemiseksi.

66 miljoonaa

arvostelua julkaistiin ympäri maailmaa vuonna 2018

2,1 prosentin

vuonna 2018 julkaistuista arvosteluista todettiin olevan vilpillisiä

Tripadvisorin ensimmäisessä arvostelujen läpinäkyvyysraportissa kerrotaan aiemmin julkistamattomia tietoja Tripadvisorin arvostelunvalvontaprosessista ja petosten torjuntaan käytettävistä edistyneistä tekniikoista.

Raportissa käsitellään muun muassa seuraavia tietoja:

  • Poistettujen tai estettyjen arvostelujen määrä
  • Niiden arvostelujen määrä, joista omistajat ja matkailijat tekivät ilmoituksen Tripadvisorille, ilmoitusten käsittelyaika ja käsittelyn tulos
  • Alustalla käsiteltyjen vilpillisten arvostelujen määrä
  • Ja paljon muuta!
[formidable...

Kuinka Tripadvisor saa kiinni vilpilliset arvostelut?

Kuinka Tripadvisor saa kiinni vilpilliset arvostelut? Kuvailemme tässä vilpillisen arvostelun kolme eri tyyppiä ja kerromme, kuinka Tripadvisor estää vilpillisten arvostelujen pääsemisen sivustolle teknologian ja salapoliisityön yhdistelmällä.

Arvostelusivustot ovat vastuussa vilpillisten arvostelujen tunnistamisesta ja siitä, että niiden lähettäjiä vastaan ryhdytään toimiin. Suhtaudumme tähän vastuuseen erittäin vakavasti, ja Tripadvisor on jo yli vuosikymmenen ajan paljastanut vilpillisiä arvosteluja investoimalla teknologiaan ja ammattitutkijoihin.

Vilpillisellä arvostelulla tarkoitetaan arvostelua, jonka lähettäjä on joko puolueellinen tai hänellä ei ole henkilökohtaista kokemusta arvioimastaan yrityksestä. Huomaa, että vilpillinen arvostelu ei ole sama asia kuin riidanalainen arvostelu (riidanalaisessa arvostelussa yritykseen liittymätön asiakas on jakanut kokemuksensa, mutta yritys ei hyväksy sitä). Täältä saat lisätietoja siitä, miten käsittelemme riidanalaiset arvostelut.

Vilpilliset arvostelut jakautuvat yleensä kolmeen kategoriaan: puolueelliset myönteiset arvostelut, puolueelliset kielteiset arvostelut ja maksetut arvostelut.

Puolueelliset myönteiset arvostelut

Puolueellisessa myönteisessä arvostelussa yritykseen liittyvä henkilö, kuten omistaja, työntekijä tai jopa ystävä tai sukulainen yrittää julkaista myönteisen arvostelun yrityksestä. Kutsumme tätä myös arvostelumainonnaksi.

Tällaiset arvostelut eivät todennäköisesti anna puolueetonta kuvaa todellisesta asiakaskokemuksesta, koska arvioijalla on henkilökohtainen yhteys yritykseen.

Puolueellinen myönteinen arvostelu voi myös olla seurausta siitä, että yritys tarjoaa asiakkailleen maksuttomien aterioiden tai alennusten kaltaisia kannustimia arvostelujen kirjoittamisesta. Täältä saat lisätietoja siitä, miksi emme salli arvostelukannustimia.

Havaitsemme puolueelliset arvostelut seurantajärjestelmällämme, joka tunnistaa toistuvia kaavoja ja verkosta löytyviä seikkoja, jotka viittaavat siihen, että ystävät, perheenjäsenet tai työntekijät yrittävät lähettää arvosteluja yrityksestä. Tämän lisäksi rohkaisemme yhteisöä kertomaan meille, jos yrityksen huomataan tarjoavan kannustimia arvostelujen kirjoittamisesta. Tiimimme tutkii nämä raportit ja ryhtyy toimiin niitä yrityksiä vastaan, jotka yrittävät kerätä myönteisiä arvosteluja tällä tavalla.

Puolueelliset kielteiset arvostelut

Puolueellinen kielteinen arvostelu on sellainen, joka lähetetään tarkoituksellisesti vahingoittamistarkoituksessa ja jolla pyritään alentamaan yrityksen sijoitusta epäreilusti tai tahraamaan sen maine. Kutsumme tätä myös arvosteluvandalismiksi.

Puolueellisia kielteisiä arvosteluja tulee yleensä kahdella tavalla – joko kilpailevaan yritykseen liittyvältä henkilöltä tai henkilöltä, joka yrittää kiristää yritystä uhkaamalla perättömien kielteisten arvostelujen lähettämisellä.

Havaitsemme tällaisia arvosteluja eri keinoilla.

Puolueellisten myönteisten arvostelujen tapaan seurantajärjestelmämme havaitsee arvioijan piirteitä, jotka viittaavat siihen, että hänellä on kytköksiä kilpailevaan yritykseen. Vaikka huijarit yrittäisivät peittää jälkensä, heidän arvostelunsa eivät noudata kaavoja, joista tunnistamme aidot asiakkaiden arvostelut. Järjestelmämme havaitsee tämän ja aloittaa tutkinnan.

Tämän lisäksi meillä on työkalu, jolla yritysten omistajat voivat ilmoittaa tapauksista, joissa heitä on uhattu huonolla arvostelulla alennuksen tai ilmaistuotteen toivossa. Uhkausten välitön raportointi auttaa tiimiämme estämään uhkauksen tehnyttä henkilöä julkaisemasta arvostelua. Ohjeet ilmoituksen tekemiseen löytyvät täältä.

Maksetut arvostelut

Tämä tarkoittaa sitä, kun yritys joko tietoisesti tai tietämättään maksaa henkilölle tai yritykselle Tripadvisor-sijoituksensa parantamisesta myönteisillä arvosteluilla. Kutsumme tätä myös arvostelujen optimoinniksi.

Havaitsemme maksetut arvostelut epäilyttävän arvostelutoiminnan tunnistavan seurantajärjestelmämme ja arvosteluja myyviä yrityksiä ja henkilöitä etsivän tutkijatiimimme avulla.

Itse asiassa tiimimme toimien ansiosta Tripadvisor on estänyt ympäri maailmaa yli 60:en eri maksettuja arvosteluja tehtailevan yrityksen toiminnan.

Täältä voit lukea lisää eri keinoista, joilla havaitsemme maksettuja arvosteltuja tehtailevia yrityksiä.

...

Miten Tripadvisor määrittää, onko arvostelu puolueellinen?

Miten Tripadvisor määrittää, onko arvostelu puolueellinen?

Silloinkin kun henkilö on todella käynyt hotellissa tai ravintolassa, hänen arvostelunsa voi rikkoa ohjeitamme, jos se on puolueellinen. Tässä kuvailemme joitain tilanteita, joissa arvostelun voidaan katsoa olevan puolueellinen…

Jotta arvostelut olisivat hyödyllisiä ja todenmukaisia, niiden on perustuttava oikeisiin ja puolueettomiin asiakaskokemuksiin. Tarkoitamme tällä sitä, että arvostelun lähettäjällä ei saa olla taka-ajatuksia, vaan arvostelun on oltava rehellinen kuvaus hänen henkilökohtaisesta kokemuksestaan. Katsomme puolueellisiksi ja siten Tripadvisorin ohjeiden vastaisiksi kaikki arvostelut, jotka on ennalta suunniteltu joko myönteisiksi tai kielteisiksi.

Tässä on joitain tilanteita, jotka voivat johtaa puolueellisiin arvosteluihin:

Maksulliset arvostelut

Arvostelut, joita yritys on yrittänyt ostaa, ovat puolueellisia, eivätkä ne tarjoa matkailijoille heidän kaipaamaansa puolueetonta neuvoa. Ne ovat myös epäoikeudenmukaisia kovaa ja rehellistä työtä tekeviä yrityksiä kohtaan. Onneksi tutkijatiimimme saa tehokkaasti kiinni tahot, jotka ilmoittavat myyvänsä arvosteluja, ja ryhdymme tuntuviin toimiin niitä yrityksiä vastaan, jotka yrittävät käyttää tällaisia palveluja. Täältä saat lisätietoja siitä, miten havaitsemme tällaiset arvostelut.

Kannustinten vuoksi kirjoitetut arvostelut

Kannustimet ovat palkintoja tai erityiskohtelua, joita yritys tarjoaa vastineeksi arvostelusta. Niitä voivat olla esimerkiksi arvostelua vastaan annettavat alennukset tällä hetkellä tarjottavasta tai tulevasta elämyksestä tai jopa lupaukset palvelutason korotuksista, kupongeista tai erityiskohtelusta.

Tripadvisor kannustaa yrityksiä pyytämään kaikkia asiakkaita kirjoittamaan arvostelun ja antamaan palautetta. Emme kuitenkaan salli minkäänlaisten kannustimien tarjoamista arvostelijoille, sillä tämä vaikuttaa arvostelujen puolueettomuuteen. Kannustinkäytäntömme mukaisesti rankaisemme yrityksiä, joiden havaitaan tarjoavan kannustimia asiakkaille.

Kiristys...

Miten Tripadvisorin arvostelujen seurantajärjestelmä toimii?

Miten Tripadvisorin arvostelujen seurantajärjestelmä toimii? Tässä kerrotaan, miten seurantajärjestelmämme teknologia toimii, ja miten löydämme sen avulla vilpilliset arvostelut sekä estämme niitä päätymästä verkkosivustolle…

Kun käyttäjä lähettää Tripadvisorille arvostelun, se tarkistetaan ennen sen lisäämistä verkkosivustolle. Arvostelujen seurantajärjestelmämme suorittaa tarkistukset automaattisesti analysoimalla satoja eri tietoja.

Seurantajärjestelmä on pääasiallinen vilpillisten arvostelujen torjuntakeinomme, ja sen avulla voimme analysoida jokaisen arvostelun ennen lisäämistä verkkosivustolle. Tehtävä olisi mahdoton, jos olisimme vain ihmisvalvojien varassa, koska maailmanlaajuiselta matkailuyhteisöltä tulevien arvostelujen määrä on niin suuri – Tripadvisor saa käyttäjiltä satoja julkaisuja joka minuutti.

Mitä tietoja seurantajärjestelmä tarkistaa?

Koska arvostelut lähetetään verkossa, voimme analysoida satoja eri sähköisiä tietoja, jotka auttavat selvittämään, mistä arvostelu on peräisin ja mihin se liittyy. Näemme esimerkiksi sen laitteen sijainnin, jolla arvostelu lähetettiin, ja lisäksi näemme tiettyjä kyseistä laitetta koskevia tietoja. Vaikka käyttäjä yrittäisi piilottaa laitteen sijaintitiedon, kuten huijarit yleensä yrittävät tehdä, havaitsemme senkin.

Tämä on vain yksi esimerkki – tarkkailemme useita muitakin tietoja. Tiedot ovat kuin palapelin palasia, jotka seurantajärjestelmämme kokoaa yhteen ja joista se luo näin kokonaiskuvan kustakin arvostelusta.

Voiko Tripadvisor antaa muita esimerkkejä tiedoista, joita seurantajärjestelmä tarkistaa?

Samoin kuin esimerkiksi pankki ei voi kertoa liikaa käyttämistään turvajärjestelmistä, emme mekään valitettavasti voi paljastaa kaikkia tietoja, joita seurantajärjestelmämme tarkistaa. Esittelisimme mielellämme kaikkea, mihin teknologiamme kykenee, mutta meidän on myös varottava paljastamasta tietoja, joiden avulla huijarit voivat yrittää kiertää järjestelmämme.

Mitä seurantajärjestelmä etsii?

Seurantajärjestelmämme on suunniteltu kahta asiaa varten – estämään arvostelut, jotka selkeästi rikkovat sääntöjämme esimerkiksi loukkaavan kielen tai plagioidun sisällön takia, ja havaitsemaan epätavallisia seikkoja, jotka viittaavat puolueelliseen tai vilpilliseen arvosteluun.

Kun seurantajärjestelmä havaitsee selkeästi sääntöjämme rikkovan arvostelun, se hylkää arvostelun ja estää sen julkaisun verkkosivustolla.

Kun seurantajärjestelmä havaitsee arvosteluun liittyvää epätavallista toimintaa, se kutsuu valvojatiimin tutkimaan asiaa. Tutkinnan aikana epätavalliseen toimintaan liittyvien arvostelujen julkaisu verkkosivustolla estetään. Täältä saat lisätietoja siitä, minkä tyyppiset arvostelut saattavat joutua tutkittaviksi.

...

Yrityksesi digitaalisen tarinan kertominen Tripadvisorissa

VERKKOKURSSIYrityksesi digitaalisen tarinan kertominen Tripadvisorissa 

Internet ja mobiililaitteet ovat nykyään kaikkialla, ja sen myötä tarinankerronta on muuttunut digitaaliseksi. Digitaalinen tarinankerronta nousee esiin markkinointihälyn seasta, herättää matkailijoiden mielenkiinnon ja antaa yrityksellesi mahdollisuuden luoda heihin yhteys tunnetasolla.

Sally Davey, Tripadvisorin toimialasuhteiden maailmanlaajuinen johtaja, ja Dianne Hallock, yritysten sisältömarkkinointijohtaja, keskustelevat digitaalisen tarinankerronnan psykologisesta voimasta – ja siitä, miten sinä voit vaikuttaa potentiaalisten asiakkaiden varauspäätöksiin Tripadvisorissa. Katso verkkokurssi nyt, niin saat vinkkejä kaikesta tästä:

  • Kohdeyleisön tunnistaminen ja ymmärtäminen sisäpiirin tietojen avulla
  • Tarinankerronnan muodostuminen omista, ansaituista ja maksetuista kanavista
  • Yrityksen tarinan kertominen Tripadvisorissa niin maksuttomien työkalujen kuin YritysExtran ja sponsoroitujen sijoittelujen avulla

Rekisteröidy nyt, niin voit katsoa verkkokurssin koska vain (saatavilla vain englanniksi).

Näin espanjalainen hotelliyhtiö hyödyntää Tripadvisoria brändinsä uudistusstrategiassa

Näin espanjalainen hotelliyhtiö hyödyntää Tripadvisoria brändinsä uudistusstrategiassa Lue, miten Selenta maksimoi SOFIA-hotellin näkyvyyden, jotta se saisi lisää kävijäliikennettä ja uutta energiaa verkkomaineeseensa.

Selenta Groupilla on yhdeksän yritystä espanjalaisissa kaupungeissa. Haastattelimme Selentan verkkoliikennejohtajaa Silvia Sutteria ja selvitimme, miten hän on lisännyt SOFIA-hotellin näkyvyyttä ja kävijäliikennettä Tripadvisorin avulla.

Tripadvisor osana brändin uudistusstrategiaa

Selentan yritysten brändin uudistus on laaja prosessi, joka alkoi viime vuonna ja jonka suunnitteluun ja valmisteluun kului kuukausia. ”Uudistimme yhtiön ja sen brändin kokonaisuudessaan, ja nyt asemoimme yrityksiämme uudelleen markkinoille ylellisinä, laadukkaina hotelleina”, Sutter taustoittaa.

Tavoitteena on kasvattaa kaikkien yhdeksän yrityksen näkyvyyttä ja kävijäliikennettä. Sutter kertoo: ”Haluamme laajentaa markkinoitamme ja tavoittaa enemmän yhdysvaltalaisia matkailijoita, sillä suurin osa asiakkaistamme on tähän asti tullut Espanjasta ja Isosta-Britanniasta.”

Sutter otti Tripadvisorin avuksi Selentan hiljattain remontoiman SOFIA-hotellin uudelleenavajaisten markkinoinnissa. ”Tripadvisor on tärkeä markkinointikanava, koska kävijäliikenteen lähteenä se parantaa suoriutumistamme yleisesti ja Tripadvisor-matkailijat muuttuvat todennäköisemmin asiakkaiksi”, Sutter selittää. ”Olemme päivittäneet SOFIAn Tripadvisor-profiiliin uuden nimen, valokuvat ja muita tietoja remontin mainostamista varten, mutta myös asiakkaiden odotusten uudistamiseksi.”

Lisää näkyvyyttä sponsoroiduilla sijoitteluilla

Sutter hankkii sponsoroitujen sijoittelujen avulla SOFIAlle lisää näkyvyyttä Barcelonan kovan kilpailun markkinoilla. ”Päätimme kokeilla sponsoroituja sijoitteluja SOFIAn näkyvyyden ja brändin tunnettuuden kasvattamisessa. Sponsoroitujen sijoittelujen tuoma lisänäkyvyys tuo yrityksen useampien Barcelonasta majoituspaikkaa hakevien matkailijoiden näkyville”, Sutter kertoo.

SOFIA on kuin onkin saanut lisää näkyvyyttä ja kävijäliikennettä. ”Tulokset ovat olleet erinomaisia. Sponsoroidut sijoittelut ovat toimineet niin hyvin SOFIAlle, että Selentan kaikilla yhdeksällä yrityksellä on nyt aktiiviset kampanjat näkyvyyden kasvattamiseksi”, Sutter iloitsee. ”Mainokset ovat tuoneet keskimäärin yli 50 000 näyttökertaa kullekin yritykselle kuudessa viikossa, ja ne on kohdennettu matkailijoille tarkasti.”

Näkyvyydellä on vaikutusta: ”Olemme saaneet lisää kävijäliikennettä SOFIAn verkkosivustolle, mikä on johtanut potentiaalisiin ja sitten todellisiin asiakkaisiin. Sen jälkeen, kun aloitimme sponsoroitujen sijoittelujen käytön, SOFIA on saanut enemmän varausliikennettä”, Sutter jatkaa.

SOFIAn verkkomainesykli on myös nopeutunut. ”Parempi näkyvyys on tuonut uutta energiaa SOFIAn verkkomainesykliin, mikä on auttanut sitä pääsemään Barcelonan majoitusyritysten suosituimman 10 prosentin joukkoon”, Sutter kertoo. ”Kun useammat asiakkaat yöpyvät SOFIAssa, he kirjoittavat arvosteluja ja julkaisevat valokuvia, mikä puolestaan inspiroi potentiaalisia asiakkaita valitsemaan yrityksemme.”

Sutter suunnittelee käyttävänsä sponsoroituja sijoitteluja koko vuoden. ”Jos konversiomäärät jatkavat kasvuaan sponsoroitujen sijoittelujen ansiosta, käytämme aina mainoksia brändin uudistumisen edetessä. Ne ovat auttaneet asemoimaan yrityksemme uudelleen markkinoille, hankkimaan lisää liikennettä verkkosivustoille ja saamaan lisää varauksia”, Sutter tiivistää.

Päivitetty viimeksi: 10. joulukuuta 2018

Vuoden 2018 opetuksia: Matkailijoiden ajatusmaailma ja siihen vaikuttaminen

VERKKOKURSSIVuoden 2018 opetuksia: Matkailijoiden ajatusmaailma ja siihen vaikuttaminen  Tripadvisorin Strategic Insights -johtaja Charlie Ballard kertoo TripBarometer-tutkimuksen tuoreista tuloksista, jotka paljastavat matkailuun suhtautumisen maailmanlaajuisia trendejä, tuoreita matkatrendejä sekä tietoja Tripadvisorin roolista matkailijan ostopolulla. Tällä verkkokurssilla saamme tutkimukseen perustuvan vastauksen seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten matkailijat aloittavat matkansa suunnittelun?
  • Mikä vaikuttaa kohdevalintoihin?
  • Mikä vaikuttaa majoituspaikan valintaan?
  • Miten matkailijat budjetoivat matkansa?
Lisäksi Sam Thompson, Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan kaupallinen johtaja, kertoo, miten omistajat voivat vaikuttaa sivuston matkailijoihin näitä tietoja hyödyntämällä. Katso nyt, niin saat tietää parhaat käytännöt ja vinkit seuraavista aiheista:
  • hallintakeskuksen maksuttomien Tripadvisor-markkinointivälineiden käyttö
  • verkkomaineen parantaminen matkailijoiden arvosteluja hyödyntämällä
  • matkailijoiden ymmärtäminen tilastoraporttien ainutlaatuisten Tripadvisor-tietojen avulla
  • matkailijoiden odotusten ylittäminen YritysExtra-ominaisuuksilla räätälöidyllä Tripadvisor-sivulla
  • Tripadvisorista tietoa hakevan, tarkasti kohdennetun matkailijayleisön tavoittaminen sponsoroitujen sijoittelujen avulla.
Live-tapahtuman tallenne on nyt saatavilla. Rekisteröidy nyt, niin pääset katsomaan sen. (Video on saatavilla vain englanniksi.)

Miten eurooppalainen hotelliketju tavoittaa matkailijat sisältömarkkinoinnin avulla

Miten eurooppalainen hotelliketju tavoittaa matkailijat sisältömarkkinoinnin avulla 25hours Hotels kasvattaa näkyvyyttä, brändin tunnettuutta ja tuloja Tripadvisorin avulla. 25hours Hotels -ketjulla on 13 hotellia eri puolilla Saksaa, Ranskaa ja muita Euroopan maita. Lue, miten digitaalisen markkinoinnin johtaja Alexander Schuster hyödyntää sisältömarkkinointia ja Tripadvisoria saadakseen matkailijat tekemään varauksen ketjun hotelleihin.

Painopiste sisältömarkkinoinnissa

Schuster luo siltoja asiakkaiden ja 25hours-brändin välille sisältömarkkinoinnin avulla. ”Olemme päättäneet keskittyä sisältömarkkinointiin sen sijaan, että luottaisimme pelkkiin tarjouksiin, alennuksiin tai pakettidiileihin. Sisällön kautta voimme kertoa laajemmin siitä, miten hotellimme ovat paljon enemmän kuin vain yöpymispaikkoja. Hotellimme tarjoavat asiakkaille hauskan, rentouttavan ja elämyksellisen seikkailun, sillä ne on suunniteltu ilmentämään sitä kaupunkia ja aluetta, jolla ne sijaitsevat”, Schuster kertoo. ”Valokuvamme ja videomme vahvistavat ketjumme brändiä. Jokaisella hotellilla on oma blogi, joka tarjoaa paikallista sisäpiirin tietoa.”

Matkailijoiden tavoittaminen ostopolun varrelta Tripadvisorin avulla

Schuster tarjoaa matkailijoille olennaista tietoa samalla, kun he etsivät majoituspaikkaa Tripadvisorista, tärkeästä markkinointikanavasta. ”Asiakkaan ostopolun varrella on useita kohtaamispisteitä, ja meidän on tavoitettava matkailijat oikeaan aikaan oikeissa kanavissa. Vahvistamme sisältömme näkyvyyttä Tripadvisorin, Googlen, some-kanavien ja muiden markkinointikanavien avulla, jotta saisimme kiinnitettyä matkailijoiden huomion ja kerrottua tarinaamme houkuttelevasti ja johdonmukaisesti”, Schuster kertoo. ”Käytän Tripadvisoria näkyvyyden lisäämiseen, 25hours-brändin korostamiseen ja suorien varausten lisäämiseen.”

Tripadvisorissa Schuster täydentää sisältöstrategiaansa korostamalla asiakkaiden kirjoittamaa arvostelusisältöä ja vastaamalla näihin arvosteluihin. ”Matkailijat lukevat arvostelut, ja se tekee Tripadvisorista tärkeän osan asiakkaan ostopolkua. Emme vastaa näihin arvosteluihin vain kertoaksemme oman näkemyksemme, vaan ennen kaikkea näyttääksemme, että välitämme asiakkaistamme ja tunnemme olevamme heistä vastuussa”, hän selittää.

Enemmän tuloja YritysExtran avulla

Schuster houkuttelee matkailijoita esittelemällä sisältöä ja optimiomalla 25hours Hotels -ketjun hotellien Tripadvisor-profiilisivut YritysExtra-ominaisuuksilla. ”Voimme houkutella matkailijoita varausprosessiin Tripadvisorin haussa ja hotelliemme profiilisivulla, kun he tutustuvat yrityksiimme ja hintoihin”, hän sanoo. ”Pystymme testaamaan ja optimoimaan eri YritysExtra-ominaisuuksia. Julkaisemme esimerkiksi kansi- ja suosikkikuvia, jotka edustavat parhaiten hotellejamme. Sen jälkeen tarkistamme valokuviin kiinnitetyn huomion tilastoraporteista; näin näemme, mitkä kuvat houkuttelevat entistä enemmän matkailijoita.”

Schuster on myös suoraan yhteydessä asiakkaisiin YritysExtran avulla. ”Yhteystietojen ansiosta voimme julkaista yhteydenottokanavamme – verkkosivuston, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen – suoraan Tripadvisorissa. Näin saamme ohjattua matkailijat verkkosivustollemme tekemään suoran varauksen, emmekä menetä heitä verkkomatkatoimistoille, sillä heidän on helppo ottaa meihin suoraan yhteyttä”, Schuster selittää. ”Kannustamme matkailijoita tekemään suoran varauksen myös erikoistarjouksilla tarjoamalla edullisemman hinnan, jonka saa lunastettua vain verkkosivustomme kautta.”

Schuster mainitsee, että YritysExtra on tilattu kaikille 25hours-yrityksille, sillä sen avulla voi kasvattaa 25hours-brändiä ja liiketoimintaa. ”YritysExtrasta on meille etua – mainosinvestoinnille saa vastinetta, ja kaikki yrityksemme saavat lisätuloja”, hän lisää.

Enemmän näkyvyyttä sponsoroiduilla sijoitteluilla

Schuster halusi tavoittaa mahdollisimman monia matkailijoita ja ohjata lisää liikennettä 25hours-ketjulle. Niinpä hän päätti kokeilla sponsoroituja sijoitteluja. ”Emme voi luottaa vain siihen, että matkailijat löytäisivät yrityksemme haun kautta, sillä se ei ole tehokasta. Sponsoroiduilla sijoitteluilla kasvatamme näkyvyyttämme matkailijoille, jotka ovat jo ostopolulla. Se toimii erityisesti silloin, kun he hakevat kohteita tietystä kaupungista, mutta heillä ei ole vielä mielessään tiettyä brändiä”, Schuster kertoo. ”Viisi sponsoroituja sijoitteluja kokeillutta hotelliamme saivat kukin keskimäärin yli 100 000 näyttökertaa kahdessa kuukaudessa – ne siis nähtiin 100 000 kertaa useammin kuin ilman sponsoroituja sijoitteluja.”

Sponsoroidut sijoittelut ovat tuoneet Schusterin ketjulle myös lisää varausliikennettä. ”Näkyvyyden kasvattamisen lisäksi sponsoroidut sijoittelut tuovat lisää potentiaalisia asiakkaita, eli useammat matkailijat tekevät varauksen hotelleihimme. Varausliikenne lisääntyi keskimäärin 20 %. Kävijäliikenne viiden hotellimme Tripadvisor-profiileissa lisääntyi myös”, Schuster iloitsee.

Nähtyään sponsoroitujen sijoittelujen hyödyt omin silmin Schuster uskoo, että mainokset ovat investoinnin arvoisia. ”Sponsoroidut sijoittelut ovat arvokkaita, sillä niiden avulla voin lisätä 25hours-brändin tunnettuutta useissa asiakkaan ostopolun vaiheissa. Jokainen napsautus tarkoittaa kiinnostunutta matkailijaa – jos matkailijat näkevät mainoksemme, on hyvin todennäköistä, että he palaavat myöhemmin takaisin varausaikeissa”, selittää Schuster.

...

Menestystarina: jaipurilainen hotelli hyödyntää Tripadvisoria inbound-markkinoinnissa

Menestystarina: jaipurilainen hotelli hyödyntää Tripadvisoria inbound-markkinoinnissa Lue, miten Royal Heritage Haveli houkuttelee matkailijoita sponsoroiduilla sijoitteluilla ja muuttaa heidät asiakkaiksi YritysExtran avulla. Royal Heritage Haveli on pieni, perheomistuksessa oleva boutique-hotelli, joka on voittanut Travellers’ Choice -palkinnon useana vuonna. Se sijaitsee Intian Jaipurissa. Lue, miten Havelin johtaja Shambhavi Singh käyttää Tripadvisoria merkittävässä roolissa hotellin inbound-markkinointistrategiassa. Haaste: sesongin maksimointi

Singhin tavoitteena on saada mahdollisimman moni matkailija tekemään varaus sesongin aikana. ”Sesonkimme on lyhyt, joten on olennaisen tärkeää hyödyntää se tehokkaasti. Huoneiden täyttäminen matkailusesongin ulkopuolella on vaikeaa, koska Jaipurissa on erittäin kuuma”, Singh toteaa.

Monet paikalliset majoitusyritykset noudattavat samantyyppistä strategiaa. ”Kilpailijoiden joukosta erottuminen on haastavaa Jaipurissa. Pieni yrityksemme kilpailee tunnettujen hotellien kanssa rajallisesta määrästä matkailijoita, jotka käyvät kaupungissa sesongin aikana. Meidän on siis erotuttava samankaltaisista yrityksistä”, Singh kertoo.

Ratkaisu: Tripadvisor käyttöön inbound-markkinoinnissa ”Vastaan haasteeseen käyttämällä inbound-markkinointia matkailijoiden houkuttelemiseen, heidän muuttamisekseen asiakkaiksi, varausten varmistamiseen ja asiakkaiden ilahduttamiseen. Tripadvisor on olennainen osa strategiaani”, kertoo Singh. ”Inbound-markkinointi luo tietoisuutta matkailijoiden keskuudessa, ja se lisää Havelin uskottavuutta sekä luottamusta sitä kohtaan.”...

Ota kaikki irti Tripadvisorista

Kasvata majoitusyrityksesi liiketoimintaa ainutlaatuisten aloituspakettiemme avulla