Käytät selainta, jota ei tueta. TripAdvisorin verkkosivusto ei välttämättä näy kunnolla.
Seuraavia selaimia tuetaan:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Haluatko hotellisi edullisimpaan hintaan? Olet tullut oikeaan paikkaan. Tarkistamme hinnat yli 200 sivustolta.

Sisällön aitoutta koskeva käytäntö

Sisällön rehellisyyttä koskeva lähestymistapamme

TripAdvisor on luonut yhteisön, jossa jäsenet voivat lukea toistensa matka-arvosteluja sekä suunnitella ja varata täydellisiä matkoja. Silloin tällöin jotkut yrittävät petkuttaa järjestelmää lähettämällä vilpillisen arvostelun. Sen vuoksi halusimme jakaa vilpillisiä arvosteluja koskevat lähestymistapamme ja käytäntömme, sekä tiedon siitä, millaisiin käytännön toimiin ryhdymme vilpillisten arvostelujen tunnistamiseksi, estämiseksi ja poistamiseksi. Tätä mieltä me olemme.

Uskomme, että parhaat matkailuneuvot tulevat muilta matkailijoilta.

TripAdvisorissa jäsenet voivat arvostella hotelleja, ravintoloita ja nähtävyyksiä, joissa he ovat käyneet. Viimeisten 15 vuoden aikana olemme saaneet jäseniltämme yli 200 miljoonaa arvostelua ja mielipidettä, jotka kattavat käytännössä kaikki maailman maat.

Uskomme, että jokaisella on oikeus kirjoittaa.

TripAdvisor-yhteisöllä on paljon arvokkaita kokemuksia, ja kaikkien 315 miljoonan kuukausittaisen käyttäjämme pitäisi pystyä turvallisin mielin jakamaan mielipiteensä. Kun yövyt hotellissa tai syöt ravintolassa, sinulla on oikeus kertoa kokemuksestasi muille. Olemme äärettömän ylpeitä rakentamastamme yhteisöstä, jossa asiakkaat voivat tehdä niin.

Uskomme, että jokaisen kokemuksella on merkitystä, ei vain niiden, jotka maksoivat laskun. Jos ravintolaseurueeseen kuuluu 12 henkilöä, heistä jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Tämä on TripAdvisorille ensisijaisen tärkeää.

Koska uskomme henkilökohtaisten kokemusten jakamiseen, emme suhtaudu kevyesti arvostelujen poistamiseen sivustoltamme. Saattaisi olla helpompaa antaa sensuurille periksi ja poistaa arvostelut, joiden kanssa yrittäjät ovat eri mieltä. Mutta se ei ole arvojemme mukaista, sillä meistä aidoilla kuluttajilla on oikeus jakaa mielipiteensä.

Tämän periaatteen mukaisesti arvostelujen lähettämistä koskevat käytäntömme ovat itseohjautuvia. Vaikka edellytämme arvioijien vahvistavan ennen arvostelun lähettämistä TripAdvisoriin, että arvostelu pohjautuu heidän omiin kokemuksiinsa, emme tee tarkistuksia ulkopuolisilta tahoilta.

Meidän mielestämme kaikkien tulee noudattaa samoja sääntöjä. Yritykset eivät voi painostaa TripAdvisoria parantamaan niiden arvosteluja, arvioita tai sijoitusta.

Valvomme TripAdvisoriin lähetettyä sisältöä ainutlaatuisilla prosesseilla ja laskemme yrityksen sijoituksen suosioindeksissä päivittäin omien algoritmiemme avulla. Näitä prosesseja ja algoritmeja käytetään samalla tavalla kaikkeen sisältöön, valituksiin ja yrityksiin. Emme ole koskaan antaneet erityiskohtelua mainostajille tai kenellekään muulle, emmekä anna sitä jatkossakaan. Oli kyseessä suuri ketjuhotelli tai pieni retkeily-yritys, jokaisen yrityksen jokainen arvostelu tarkistetaan samalla tavalla.

Mielestämme sääntöjä rikkovia yrityksiä tulee rangaista.

Yritykset tietävät, että kuluttajat antavat arvosteluille suuren painoarvon matkasuunnitelmia tehdessään. Valitettavasti olemme yli 15 vuotta jatkuneen toimintamme aikana huomanneet, että jotkut häikäilemättömät yritykset yrittävät houkutella lisää asiakkaita vilpillisin keinoin. Meille vilpillisyys tarkoittaa positiivisen arvostelun kirjoittamista omasta yrityksestään (tai jonkun muun pyytämistä tekemään sen puolestaan) tai negatiivisten arvostelujen kirjoittamista kilpailijoistaan.

Tällaiset teot tulkitaan petokseksi. Vilpillisten arvostelujen lähettäminen on TripAdvisorin käyttöehtojen sekä monen maan kilpailu- ja/tai kuluttajansuojalakien vastaista. Panostamme valtavat määrät aikaa, vaivaa ja rahaa vilpillisen toiminnan tunnistamiseen ja estämiseen sivustollamme. Sivustollemme tulee kuitenkin 80 uutta julkaisua minuutissa ympäri vuorokauden, joten toisinaan sinne saattaa joksikin aikaa päästä lipsahtamaan muutama vilpillinen arvostelu.

Näin TripAdvisor tunnistaa ja estää petoksia

  • Meillä on yli 15 vuoden kokemus siitä, miltä tavalliset arvostelut ja tavallinen arvostelukäyttäytyminen yleensä näyttävät palvelussamme. Meillä on vankka asiantuntemus vilpillisten toimintakuvioiden havaitsemisessa.
  • Kaappaamme ja tallennamme tunnissa tuhansia datapisteitä ja siirrämme ne omiin vilpillisen toiminnan havaitsemiseen erikoistuneisiin prosesseihimme.
  • Arvostelut ajetaan automaattisten suodattimien läpi, jotta mahdolliset valvontaan ja rehellisyyteen liittyvät ongelmat havaitaan ennen julkaisua. Tämän prosessin ansiosta TripAdvisor voi analysoida ja luokitella valtavia tietomääriä nopeasti ja perusteellisesti.
  • Olemme palkanneet yhtensä yli 300 henkilöä seitsemässä eri maassa hallinnoimaan sisältöä ja tunnistamaan, estämään ja poistamaan vilpillisiä arvosteluja.
  • Kun arvostelut on julkaistu, yrittäjät ja yhteisön jäsenet voivat ilmoittaa meille vilpilliseksi arvelemastaan sisällöstä. Sisältötiimimme tarkistaa ja analysoi kaikki yhteisön ja yrittäjien tekemät raportit.
  • Olemme aktiivisesti yhteydessä yrityksiin, jotka yrittävät palkata ihmisiä kirjoittamaan arvosteluja puolestaan, sekä yrittäjiin, jotka yrittävät ostaa vilpillisiä arvosteluja. Tavoitteenamme on paljastaa kaikki, jotka pyrkivät kiertämään järjestelmiämme.

Näin TripAdvisor rankaisee vilpilliseen toimintaan osallistuneita yrityksiä

  • Vilpilliset arvostelut estetään tai poistetaan.
  • Jokaisella havaitsemallamme vilpillisellä arvostelulla on negatiivinen vaikutus yrityksen sijoitukseen suosioindeksin algoritmissa.
  • Vilpillistä toimintaa harjoittaneet yritykset eivät ole oikeutettuja saamaan erityistunnustuksia, kuten Travellers’ Choice -palkintoa tai Erinomainen kohde -sertifikaattia.
  • Seuraamme aktiivisesti yrityksiä, jotka lupaavat parantaa yritysten mainetta kirjoittamalla vilpillisiä arvosteluja niiden puolesta. Kun tällainen yritys jää kiinni, paljastamme kaikki sen kirjoittamat vilpilliset arvostelut ja rankaisemme sen asiakkaita.

Vastoin odotuksia TripAdvisor ei yksinkertaisesti poista arvostelupetokseen osallistuneen yrityksen profiilia sivustolta. Itse asiassa osa näistä yrityksistä haluaisi meidän tekevän niin, jotta he voisivat estää kuluttajia tutkimasta ja kommentoimasta heitä. Mutta me uskomme, että kuluttajilla on oikeus tietää, mitä mieltä muut TripAdvisorin käyttäjät ovat.

Lisäksi uskomme, että on tärkeää pitää yhteisön tiedot ajan tasalla.

TripAdvisorin yli 200 miljoonaa arvostelua ja mielipidettä sekä sivuston yli 315 miljoonaa kuukausittaista kävijää osoittavat, että pidämme onnistuneesti huolta sisällön ajankohtaisuudesta ja hyödyllisyydestä.

Lisätietoja…

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin arvostelujen valvonnasta ja vilpillisen toiminnan havaitsemisesta tai käy TripAdvisorin Apua ja ohjeita -osiossa.